دلو 09, 1395 17:33 Asia/Kabul
  •  تاکید اتحادیه بین المجالس اسلامی بر حمایت از ملت فلسطین

شرکت‌کنندگان در کنفرانس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی، بر ضرورت حمایت و دفاع از ملت فلسطین مقابل اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری قدس نت؛ شرکت کنندگان در دوازدهمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس اسلامی روز شنبه در باماکو، پایتخت مالی با صدور بیانیه‌ای پایانی، تلاش محافل منطقه‌ای و بین المللی را برای تحقق حقوق مشروع ملت فلسطین به ویژه حق بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن خود، آزادی مناطق اشغالی فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس را خواستار شدند.

در ادامه این بیانیه با تاکید بر غیرقانونی بودن تلاش آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس آمده است، این اقدام دشمنی آشکار با فلسطینیان و حقوق ثابت آنان است و چنین تلاش‌هایی با وضعیت حقوقی شهر قدس به عنوان جزء‌لاینفک سرزمین‌های فلسطینی در تعارض است.

شرکت کنندگان در کنفرانس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی همچنین لغو محاصره ظالمانه ملت فلسطین، آزادی اسیران فلسطینی و محاکمه مسوولان رژیم صهیونیستی را به دلیل جنایات ضد ملت فلسطین، ضروری عنوان کردند.

اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی با حمایت از قطعنامه شورای امنیت برای توقف شهرک‌سازی اسرائیل، از کشورهای عضو سازمان ملل نیز خواست از هرگونه همکاری و هماهنگی با رژیم صهیونیستی درباره شهر قدس و عقد توافقاتی که بر وضعیت سیاسی و قانونی این شهر تاثیر می‌گذارد، خودداری کنند.

دوازدهمین کنفرانس اتحادیه بین المجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی روزهای 8 و 9 دلو در باماکو پایتخت مالی برگزار شد.

 

کلیدواژه