ظریف : حمله آمریکا به سوریه یک بدعت خطرناک است
(last modified Sat, 08 Apr 2017 10:42:08 GMT )
حمل 19, 1396 15:12 Asia/Kabul
  •  ظریف : حمله آمریکا به سوریه یک بدعت خطرناک است

وزیر خارجه ایران گفت ، حمله موشکی آمریکا به سوریه برخلاف موازین حقوق بین الملل و یک بدعت خطرناک است.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران روز شنبه در دیدار «ژولت شمین»  معاون نخست وزیر مجارستان در تهران، با اشاره به حوادث روزهای اخیر در سوریه اظهار کرد: ایران قربانی شدن تعدادی از مردم سوریه بر اثر استفاده از سلاح های شیمیایی و حمله موشکی آمریکا به آن کشور را که برخلاف موازین حقوق بین الملل و یک بدعت خطرناک است، محکوم می کند.

ظریف با بیان اینکه سوریه پیشتر توسط سازمان منع سلاح شیمیایی خلع سلاح شده بود اما این سازمان، تروریست ها را خلع سلاح نکرد افزود: بهانه حمله آمریکا به سوریه بعدها موجب سوء استفاده تروریست ها خواهد شد تا آنها هر وقت در موضع ضعف قرار گرفتند دست به چنین اقداماتی بزنند و پای دیگران از جمله آمریکا را به منازعات باز کنند.

وزیر خارجه ایران همچنین با اشاره به خطر گسترش تروریسم و افراطی گری در جهان تصریح کرد: باید با توجه به خطر تروریسم، گفتگو و فهم مشترک میان ادیان را تقویت کرد تا از این طریق امنیت بین المللی تأمین شود.

ظریف بر گسترش همکاری با مجارستان در زمینه های انرژی، بانکی، حمل و نقل، آموزش، گردشگری و ارتباطات مردمی نیز تاکید کرد.

ژولت شمین نیز در این دیدار روابط ایران و مجارستان را رو به گسترش و بسیار خوب توصیف و بر تعمیق و گسترش هر چه بیشتر آن تاکید کرد.

شمین با بیان اینکه برای مبارزه با  تروریسم و افراطی گری باید از تجارب و عبرت های گذشته برای داشتن جهانی امن استفاد کرد گفت: بحران سوریه راه حلی جز گفت و گو ندارد.

«ژولت شمین» معاون نخست وزیر مجارستان شنبه گذشته  در صدر هیاتی برای گفت وگو با مسئولان ایرانی وارد تهران شد.

 

کلیدواژه