ثور 25, 1396 14:22 Asia/Kabul
  • بازداشت یک میلیون فلسطینی از سال 1948 تاکنون

مدیر مرکز مطالعات اسیران فلسطینی اعلام کرد اشغالگران صهیونیست از زمان تاسیس رژیم جعلی اسرائیل در سال 1948 تاکنون دست‌کم یک میلیون فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری فلسطینی صفا؛ «رأفت حمدونه» مدیر مرکز مطالعات اسیران فلسطینی گفت اسرائیل علاوه بر بازداشت و زندانی کردن یک میلیون فلسطینی تعدادی از آنها را به شکل گروهی قتل عام کرده است تا شهرها و روستاها را از فلسطینی‌ها خالی کند.

حمدونه با اشاره به ادامه اعتصاب غذای تعدادی از اسیران فلسطینی گفت رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به مقاومت، برخی از اسرا را به سلول‌هایِ پُر از حشرات و فاقد هر گونه امکانات بهداشتی و خدمات درمانی منتقل کرده است.

حمدونه با ابراز تاسف از وضعیت غذای اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی افزود اسیران فلسطینی به علت کیفیت بسیار پایین غذا نَه رغبتی به خوردن آن دارند و نَه می‌توانند به علت اندک بودن حجمش با آن شکم خود را سیر کنند.

مدیر مرکز مطالعات اسیران فلسطینی خاطرنشان کرد از حدود هفت هزار اسیر فلسطینی محبوس در زندان‌های اسرائیل نزدیک به هزار و 800 اسیر بیمار هستند که بخشی از آنان به علت غذای نامناسب زندان دچار انواع بیماری‌ها شده‌اند.

 

کلیدواژه