واکنش مقامات اسرائیل به تنش قطر و چند کشور عربی
(last modified Tue, 06 Jun 2017 05:36:29 GMT )
جوزا 16, 1396 10:06 Asia/Kabul
  • واکنش مقامات اسرائیل به تنش قطر و چند کشور عربی

مقامات رژیم صهیونیستی تنش پیش آمده بین قطر و کشورهای عربی را به نفع اسرائیل دانستند.

به گزارش ایرنا،  «میخائیل ارن» (Michael Oren) سفیر پیشین رژیم اشغالگر قدس در آمریکا روز دوشنبه در واکنش به تنش پیش آمده بین قطر و کشورهای عربی ادعا کرد : خط جدیدی در خاورمیانه ترسیم شده است که نشان می دهد دیگر اسرائیل در مقابل کشورهای عربی نیست ، بلکه تل آویو و اعراب علیه تروریسم تحت حمایت مالی قطر قرار دارند. 

درهمین حال، «ایلی ابیدر» رئیس پیشین کارکنان رژیم صهیونیستی هم تاکید کرد: اسرائیل باید از فرصت قطع رابطه چند کشور عربی با قطر برای ایجاد روابط دیپلماتیک قوی با دوحه استفاده کند ، زیرا این اقدام برای پرونده فلسطین هم مفید خواهد بود.‌

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز گفت: قطع روابط اعراب با قطر به دلیل حمایت دوحه از تروریسم ، می تواند راه را برای تشکیل ائتلافی گسترده با محوریت مبارزه با تروریسم و با مشارکت اسرائیل فراهم کند.

لیبرمن ادعا کرد: کشورهای عربی هم متوجه شدند خطر واقعی که منطقه را تهدید می کند، اسرائیل، یهود و صهیونیست نیست، بلکه خطر واقعی تنها پدیده تروریسم است.

صبح روز دوشنبه چهار کشور عربستان، مصر، بحرین و امارات روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده‌اند. این کشورها علت قطع روابط خود را با قطر ، حمایت این کشور از تروریسم اعلام کردند .

 

کلیدواژه