نخست وزیر سابق قطر: درباره سوریه اشتباه کردیم
(last modified Thu, 15 Jun 2017 04:00:19 GMT )
جوزا 25, 1396 08:30 Asia/Kabul
  •  نخست وزیر سابق قطر: درباره سوریه اشتباه کردیم

نخست وزیر سابق قطر تصریح کرد، کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و آمریکا در سوریه مرتکب اشتباهاتی شده اند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی» روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه آمریکایی «پی بی اس» گفت، حمایت واشنگتن از برخی گروه ها در سوریه اشتباه بوده است.

نخست وزیر سابق قطر افزود: آمریکا و  کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از جمله قطر از طریق دو اتاق عملیاتی که در اردن و ترکیه قرار دارد در سوریه کار می کردند.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان از جمله ترکیه  برای سرنگون کردن دولت قانونی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه آغاز شده است.

«حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی» با اشاره به خطر فعالیت گروه های تروریستی در سوریه خاطر نشان کرد: اکنون متوجه شده ایم هنگامی که این گروه ها کارشان در سوریه به پایان برسد به سراغ ما می آیند.

نخست وزیر سابق قطر همچنین درباره روابط این کشور با جمهوری اسلامی ایران گفت: قطر به تلاش هایش برای داشتن روابطی طبیعی و خوب با ایران ادامه می دهد.

«حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی» با بیان این که  ایران همسایه قطر است و دو کشور منابع گازی مشترک با یکدیگر دارند تصریح کرد، داشتن روابط خوب با ایران اقدامی طبیعی و مشروع است.

نخست وزیر سابق قطر به اتهام اخیر علیه این کشور در رابطه با بهبود روابط با جمهوری اسلامی ایران نیز اشاره کرد و گفت: روابط قطر و ایران ضد شورای همکاری خلیج فارس نیست.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از15 جوزا روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.

این کشورها، علت قطع روابط خود با قطر را همسو نبودن این کشور با جریان عربی و حمایت قطر از گروه‌هایی اعلام کردند که مورد حمایت ایران در منطقه هستند.

 

کلیدواژه