اسد 06, 1396 12:50 Asia/Kabul
  • تظاهرات گسترده در غزه در حمایت از مدافعان مسجد الاقصی

به دنبال شکست طرح رژیم صهیونیستی برای سیطره بر مسجد الاقصی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تظاهرات مردمی گسترده ای در باریکه غزه برگزار کرد.

به گزارش شبکه العالم، نوجوانان فلسطینی در حالی که یونیفورم نظامی به تن داشتند با حضور گسترده در تظاهراتی که به دعوت جنبش حماس برگزار شد، شعارهایی در حمایت از مدافعان مسجد الاقصی سر دادند و تجاوز رژیم صهیونیستی را به این مسجد مقدس محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات  ضمن حمل پلاکاردهایی، بیت المقدس را پایتخت ابدی کشور فلسطین دانستند وخواهان ایجاد وحدت ملی در فلسطین و برنامه ریزی برای رویارویی با توطئه های اسرائیل درصهیونیست سازی قدس شدند.

تظاهرکنندگان همچنین از کشورهای عربی و اسلامی خواستند مسئولیتهای خود را در برابر تجاوز رژیم اشغالگر اسرائیل به مقدسات اسلامی بپذیرند.

همزمان «فتحی حماد» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس، شکست اسرائیل را در سیطره بر مسجد الاقصی انگیزه ای برای برگزاری این تظاهرات برشمرد و گفت: تلاش فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی 1948، کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه در حمایت از این  مسجد، عامل شکست طرح صهیونیستها  برای سیطره بر این مکان مقدس است.

"فتحی حماد" تصریح کرد: فلسطینیان با این اتحاد به ملت های عرب و مسلمان نشان دادند مقاومت می تواند اشغالگران را شکست دهد و از سرزمین فلسطین بیرون براند.

کلیدواژه