جنایت متجاوزان سعودی با تعطیلی فرودگاه صنعاء
(last modified Thu, 10 Aug 2017 09:46:23 GMT )
اسد 19, 1396 14:16 Asia/Kabul
  • جنایت متجاوزان سعودی با تعطیلی فرودگاه صنعاء

وزارت حمل و نقل یمن تداوم سیاست متجاوزان سعودی در مسدود نگه‌داشتن مسیرهای هوایی منتهی به فرودگاه بین المللی صنعاء (پایتخت یمن) را محکوم کرد.

به گزارش روز پنجشنبه شبکه تلویزیونی العالم، وزارت حمل و نقل یمن در نخستین سالروز اقدام متجاوزان سعودی به مسدود کردن مسیرهای منتهی به فرودگاه صنعا، اعلام کرد این جنایت مرگ بیش از سیزده هزار نفر را که باید برای مداوا به خارج از کشور منتقل می‌شدند، در پی داشته است.

وزارت حمل و نقل یمن گزارش داد تعطیلی فرودگاه صنعاء همچنین  جان نود و پنج هزار بیمار یمنی را با خطر مرگ تهدید می‌کند.

در همین حال، «مازن غانم» مدیرکل حمل و نقل یمن می‌گوید: «سیزده هزار و نود و چهار بیمار به دلیل آنکه نتوانستند به خارج از کشور منتقل شوند یا به دلیل آنکه برخی از داروهای مورد نیازشان از خارج از کشور وارد نشده است، جانشان را از دست داده‌اند.»

به گفته «خالد الشایف» مدیر فرودگاه بین المللی صنعاء؛ برای جلوگیری از آغاز فعالیت این فرودگاه، متجاوزان سعودی آن را بیش از شصت بار هدف قرار دادند.

«معتصم حمدان» مدیر شورای نروژی‌های مقیم یمن هم خواهان بازگشایی خطوط هوایی داخلی و بین المللی برای کمک به مردم یمن شد و گفت: محرومیت مردم یمن از سفر کردن به معنی حکم مرگ برای هزاران نفر است.  

هم اکنون 21 ولایت یمن از 22 ولایت با شیوع بیماری وبا دست به گریبان است و این بیماری تاکنون 473 هزار نفر را مبتلا کرده و حدود دو هزار قربانی گرفته است.

 

کلیدواژه