اسد 22, 1396 08:34 Asia/Kabul
  •  لاوروف: آمریکا با «جبهه النصره» مبارزه نمی کند

وزیر امور خارجه روسیه رویکرد آمریکا در قبال تروریسم را دوگانه توصیف و تاکید کرد: ائتلاف به اصطلاح بین المللی ضد داعش تحت فرماندهی آمریکا، نه تنها با گروه تروریستی «جبهه النصره» مبارزه نمی کند بلکه برای حفظ آن نیز تلاش می کند.

به گزارش ایرنا، «سرگئی لاوروف» روز شنبه افزود، واشنگتن خوهان حفظ این گروه تروریستی است تا از آن برای سرنگون کردن دولت سوریه استفاده کند.

همچنین «سرگئی رودسکوی»، رئیس اداره مرکزی عملیات ستاد کل ارتش روسیه اخیرا تصریح کرد: ائتلاف به اصطلاح بین المللی ضد داعش تحت فرماندهی آمریکا، مانع نابودی گروه تروریستی داعش در سوریه می شود.

ائتلاف به اصطلاح ضد داعش در دوران ریاست جمهوری اوباما با هدف ادعایی مبارزه با تروریست های داعش در عراق و سوریه شکل گرفت.

این در حالی است که بنابر گزارش های رسمی، آمریکا و شرکای غربی و عربی این کشور از ایجاد کنندگان و حامیان اصلی مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی از جمله «داعش» و «جبهه النصره» به شمار می روند.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان از جمله ترکیه برای سرنگون کردن دولت قانونی «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه آغاز شده است.

 

کلیدواژه