۱۵ کشته و زخمی در حملات ائتلاف آمریکایی در «رقه» سوریه
(last modified Tue, 29 Aug 2017 13:01:41 GMT )
سنبله 07, 1396 17:31 Asia/Kabul
  • جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ضد داعش
    جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ضد داعش

جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ضد داعش مواضع نیروهای کُرد سوریه در «رقه» را بمباران کردند که به دنبال آن ۱۵ نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه خبری العهد لبنان؛ بر اساس اعلام رسانه‌های سوری، این حمله در منطقه «الحرامیه» در«رقه»، شمال سوریه اتفاق افتاد. 

مقامات ائتلاف آمریکایی در مواضعی تکراری مدعی هستند حمله به مواضع نیروهای کُرد سوریه در «رقه» اشتباهی انجام شده است.

ائتلاف آمریکایی ضد داعش علاوه بر سوریه در عراق هم به مواضع غیرنظامیان و نظامیان عراقی حمله می‌کند.  9 شهروند عراقی در حمله روز شنبه جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ضد داعش به شهر «الحویجه» در استان کرکوک، شمال عراق، کشته شدند.

گروه نظارتی «ایروارز» که حملات ائتلاف آمریکایی به عراق و سوریه را رصد می کند اخیرا اعلام کرد حدود سه هزار غیرنظامی از سال 2014 تاکنون در حملات هوایی ائتلاف آمریکایی در عراق و سوریه کشته شده‌اند.

آمریکا و چند کشور همپیمان خود، از ماه اوت 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون هماهنگی با دولت سوریه ائتلاف تشکیل داده‌اند. 

این در حالی است که بر اساس گزارش‌های رسمی، آمریکا و شرکای غربی و عربی این کشور از ایجادکنندگان و حامیان اصلی مالی و تسلیحاتی گروه‌های تروریستی از جمله داعش به شمار می‌روند.

 

کلیدواژه