آمار یونیسف درباره کودکان قربانی شده در جنگ یمن
(last modified Wed, 30 Aug 2017 04:16:07 GMT )
سنبله 08, 1396 08:46 Asia/Kabul
  • آمار یونیسف درباره  کودکان قربانی شده در  جنگ یمن

فرستاده صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در یمن گفت : از آغاز حمله نظامی سعودیها به این کشور ، بیش از 1700 کودک در یمن جان خود را از دست داده اند.

به گزارش رادیو دری،«مریتکسل ریلانو Meritxell Relaño,»،نماینده یونیسف در یمن  روز سه شنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی راشا تودی با اشاره به جان باختن 1700 کودک و زخمی شدن سه هزار نفر از کودکان یمنی  از آغاز درگیریها در این کشورگفت : براساس آمار ثبت شده فقط در دو ماه اخیر به خاطر درگیریها در سراسر یمن 38  کودک کشته شده اند.

نماینده یونیسف در یمن با اشاره به ادامه درگیریها در شهرهای یمن ، تنها راه جلوگیری از کشتار کودکان را توقف این درگیریها برشمرد و افزود: بسیاری از کودکان و غیرنظامیان در مناطق درگیری به دام افتاده اند.

ریلانو آمار دقیق کودکان قربانی شده در یمن را به مراتب بیشتر از  آمار رسمی و ثبت شده برشمرد و خاطر نشان کرد : تنها راه برای پایان دادن به درگیریها  در یمن ، مذاکره است.

نماینده یونیسف با اشاره به تلاش این نهاد بین المللی برای  کمک رسانی از طریق راههای زمینی به غیرنظامیان  تصریح کرد :  مشکلات زیادی برای دسترسی به مناطق مختلف یمن به منظور امداد رسانی به غیر نظامیان  وجود دارد.

ریلانو همچنین  با اشاره به  ابتلای بیش از نیم میلیون یمنی به وبا ، بر مقابله با آن از طریق کمک سازمان های غیردولتی مردم نهاد و نیز نهاد های سازمان ملل تاکید کرد.

عربستان‌  با حمایت آمریکا از حوت 1393 به حملات نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت  اقدام کرده است.

 

کلیدواژه