سفر فؤاد معصوم به سلیمانیه برای مذاکره با بارزانی
(last modified 1396-06-29T11:01:38+00:00 )
سنبله 29, 1396 15:31 Asia/Kabul
  •  رئیس‌ جمهور عراق
    رئیس‌ جمهور عراق

 رئیس‌ جمهور عراق برای دیدار و مذاکره با مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق ، امروز (چهارشنبه ) وارد استان «سلیمانیه» (شمال شرق عراق ) شد. 

به گزارش خبرگزاری فارس « فواد معصوم» رئیس‌ جمهورعراق به تازگی با صدور بیانیه‌ای، طرح گفت‌وگو بین مسئولان گروه‌های سیاسی در بغداد و اربیل و همچنین برگزاری نشست‌های فشرده با هدف رسیدن به راه‌ حل‌ ملموس و فوری را مطرح کرده است.

پارلمان منطقه کردستان عراق، جمعه شب در نشستی به برگزاری همه‌پرسی جدایی این منطقه رای داد و برگزاری آن را در موعد مقرر خواستار شد. این درحالی است که دادگاه عالی عراق، رای به توقف برگزاری همه‌ پرسی جدایی منطقه  کردستان این کشور داده است.

درهمین حال و همزمان با سفر تبلیغاتی « مسعود بارزانی » رئیس منطقه کردستان عراق به سلیمانیه برای همه‌ پرسی جدایی این منطقه ازعراق ، جمعی از مردم شهر سلیمانیه با برپایی تظاهراتی ، به سیاست‌های بارزانی اعتراض کردند. بارزانی برای شرکت در مراسم حمایت از همه‌ پرسی جدایی ، به سلیمانیه رفته است . وی قرار است عصر امروز (چهارشنبه ) در ورزشگاه این شهر سخنرانی کند. بر اساس این گزارش ، نیروهای امنیتی 20 شهروند کُرد شرکت کننده در تظاهرات علیه بارزانی را دستگیر کردند.

برخی احزاب منطقه کردستان عراق هفتم ژوئن گذشته در نشستی با حضور « مسعود بارزانی» رئیس این منطقه با برگزاری همه پرسی در 3 میزان 1396 موافقت کردند. این در حالی است که اصرار به برگزاری همه پرسی جدایی منطقه کردستان عراق با واکنش قاطع دولت عراق و گروه‌های مختلف عراقی و کشورهای منطقه رو به رو شده است. فقط رژیم صهیونیستی از همه پرسی منطقه کردستان عراق حمایت کرده است .

 

کلیدواژه