پیشروی ارتش سوریه در دیرالزور برای ریشه‌کن کردن داعش
(last modified Fri, 22 Sep 2017 11:02:25 GMT )
سنبله 31, 1396 15:32 Asia/Kabul
  •  پیشروی ارتش سوریه در دیرالزور برای ریشه‌کن کردن داعش

ارتش سوریه در ادامه نبرد برای نابودی آخرین عناصر گروه تروریستی داعش در دیرالزور (شرق سوریه)، نفوذ خود را بر کرانه شرقی رود فرات تحکیم بخشید.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی سوری الاخباریه؛ یگان‌های ارتش سوریه با اجرای عملیات موفقیت‌آمیزی ضد داعش در حومه غربی دیرالزور، پس از وارد آوردن خسارت‌های سنگین به این گروه تروریستی، بر روستاهای «البویطیه» و «تبنی» Tobeni تسلط یافتند.

در کرانه شرقی رود فرات نیز ارتش سوریه آخرین تروریست‌های حاضر در روستای «مراط» را به هلاکت رساند و تروریست‌های داعش را در روستای «خشام» و منطقه «حویجه الصقر» نیز تحت تعقیب قرار داد.

پیش از این؛ نیروهایی از ارتش سوریه با پشتیبانی جنگنده‌های سوری، پس از منهدم کردن آخرین استحکامات داعش، بر تعدادی از روستاها و مزارع در اطراف روستای «تبنی» در حومه غربی دیرالزور تسلط یافته بودند.

با پیشروی ارتش سوریه و حملات به مواضع تروریست‌ها، منابع محلی در حومه جنوب شرق دیرالزور اعلام کردند گروه‌های جدیدی از تروریست‌های داعش از ناحیه البصیره فرار کردند.

ارتش سوریه و متحدانش 14 سنبله 1396 موفق شدند محاصره بیش از سه ساله گروه تروریستی داعش بر دیرالزور را بشکنند و وارد این شهر مهم و راهبردی شوند. 

 

کلیدواژه