فرودگاه «دیرالزور» باردیگر بازگشایی شد
(last modified Thu, 12 Oct 2017 03:25:17 GMT )
میزان 20, 1396 07:55 Asia/Kabul
  • فرودگاه «دیرالزور» باردیگر بازگشایی شد

رسانه‌های سوری اعلام کردند پروازهای فرودگاه شهر «دیرالزور» که تنها فرودگاه در منطقه شرق سوریه است به حالت عادی خود بازگشته و فعالیت‌های آن از سرگرفته شده است.

به گزارش رادیو دری به نقل ازشبکه تلویزیونی روسیا الیوم؛ پروازهای فرودگاه دیرالزور به طور روزانه برای نقل و انتقال مسافران از این فرودگاه و بالعکس انجام خواهد شد.

در همین حال؛ خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد نیروهای ارتش سوریه در مسیر روستای «الطیبه» در مجاورت «المیادین»، با اجرای عملیاتی ویژه تعدادی از مواضع تروریست‌های داعش را تحت کنترل خود درآوردند و شمار از آنان را به هلاکت رساندند و خودروهای بمب‌گذاری شده تروریست‌های داعش را منهدم کردند.

یگان‌های ارتش سوریه همچنین در شرق رود فرات در محور «حطله» پیشروی قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند و مناطق مهمی را در مسیر «جسرالسیاسه» تحت کنترل خود گرفتند.

تعدادی از تروریست‌های داعش پس از درگیری‌های سنگین با نیروهای ارتش سوریه در محله‌های «العرفی» و «الصناعه» از پای درآمده‌اند و دو فروند هواپیمای تجسسی گروه تکفیری داعش هم  در محله‌های «القصور» و «الصناعه» سرنگون شد.

در همین حال؛ بالگردهای ارتش سوریه با پخش اطلاعیه‌هایی در روستاهای حومه شرقی دیرالزور از غیرنظامیان خواسته‌اند از مراکز داعش فاصله بگیرند.

عملیات ضد مواضع تروریست‌ها در استان‌های حمص، رقه، حماه و دیرالزور بخشی از عملیات گسترده نظامی سوریه درچارچوب سرکوب و نابودی عناصر تروریستی داعش در مناطق مهم این کشور به شمار می‌رود.

 

کلیدواژه