تاسیس «جبهه ملی فراگیر» برای انتخابات پارلمانی عراق
(last modified Sun, 03 Dec 2017 04:49:59 GMT )
قوس 12, 1396 09:19 Asia/Kabul
  • تاسیس «جبهه ملی فراگیر» برای انتخابات پارلمانی عراق

رئیس جریان حکمت ملی عراق اعلام کرد: ائتلافی جدید با عنوان «جبهه ملی فراگیر» برای انتخابات آینده پارلمانی عراق توسط این جریان تاسیس شده است.

«سید عمار حکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق عصرشنبه در نشست‌خبری پس از برگزاری نخستین مجمع عمومی جریان حکمت ملی گفت: وجود اراده واحد در تصمیم‌گیری‌های نظامی، اداره کشور و بی‌طرفی مثبت درقبال تحولات منطقه و جهان، مهمترین شروط پیوستن به ائتلاف انتخاباتی «جبهه ملی فراگیر» است.

انتخابات پارلمانی عراق قرار است 25 ثور 1397 برگزار شود. در انتخابات پارلمانی آینده عراق، ترکیب کابینه جدید این کشور تعیین می‌شود و نخست وزیر، رئیس جمهوری و رئیس پارلمان عراق هم انتخاب خواهند شد.

سید عمار حکیم افزود: جریان حکمت ملی عراق به سیاست بی‌طرفی مثبت در سیاست خارجی عراق و خودداری از ورود به قطب‌بندی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی اعتقاد دارد.

رئیس جریان حکمت ملی عراق تصریح کرد: عراق باید با بی‌طرفی مثبت نقش پل ارتباطی بین مخالفان در منطقه و جهان را بازی کند و اجازه ندهد این کشور صحنه درگیری قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.

رئیس جریان حکمت ملی عراق همچنین رابطه با جمهوری اسلامی ایران را راهبردی توصیف کرد و گفت: اشتراک‌های فرهنگی و دینی، مرز طولانی و همسایگی جغرافیایی به علاوه حمایت ایران از عراق در همه مراحل سختی که این کشور پشت سرگذاشته، سبب شده است که رابطه بغداد با تهران راهبردی باشد. 

کلیدواژه