جدی 20, 1396 10:29 Asia/Kabul
  • شهادت 15 کودک فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست در سال 2017

جنبش بین المللی دفاع از کودکان ـ شاخه فلسطین اعلام کرد : نظامیان صهیونیست در سال 2017 میلادی ، 15 کودک فلسطینی را در نوار غزه ، کرانه باختری رود اردن و قدس به شهادت رسانده اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین ، جنبش بین المللی دفاع از کودکان- شاخه فلسطین روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد : در سال 2017 میلادی، 12 کودک فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست ها به شهادت رسیدند که چهار نفر در درگیریها، سه کودک فلسطینی در کمین های نظامیان صهیونیستی و پنج کودک دیگر نیز به ادعای صهیونیستها در تلاش برای اجرای عملیات مقاومتی شهید شده اند. 

سه کودک فلسطینی دیگر نیز در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به کرانه باختری رود اردن  و باریکه غزه به شهادت رسیدند. 

از سوی دیگر، «ریاض اشقر» سخنگوی مرکز مطالعات اسرای فلسطین اعلام کرد : اشغالگران صهیونیست در سال2017 ، دست کم 170 زن و کودک فلسطینی را بازداشت کردند.

ریاض اشقر تاکید  کرد : ارتش اسرائیل به بازداشت و سرکوب زنان و دختران فلسطینی در سال گذشته شدت بخشیده است تا از این طریق از حضور آنان در عرصه مبارزه و مقاومت با صهیونیست ها ممانعت کند .

سخنگوی مرکز مطالعات اسرای فلسطین تصریح کرد : رژیم صهیونیستی در سال 2017 به مادران و زنان اسرای فلسطینی اجازه ملاقات با فرزندان و شوهرانشان را نداده است.

براساس آمار گروه حقوق بشر «الضمیر» فلسطین، حدود هفت هزار فلسطینی در بدترین وضع در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس هستند.

 

کلیدواژه