نامه وزارت خارجه سوریه به سازمان ملل در اعتراض به عملیات نظامی ترکیه در عفرین
(last modified Fri, 02 Feb 2018 06:53:54 GMT )
دلو 13, 1396 11:23 Asia/Kabul
  • نامه وزارت خارجه سوریه به سازمان ملل در اعتراض به عملیات نظامی ترکیه در عفرین

وزارت خارجه سوریه در نامه هایی به دبیر کل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد، ترکیه برای توجیه حمله نظامی خود به سوریه، به دروغ پردازی متوسل شده است. 

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه روز پنجشنبه در این نامه ها نوشته است ترکیه تلاش می کند حمله نظامی به سوریه را با استناد به مفهوم دفاع از خود که در ماده 51 منشور سازمان ملل متحد آمده است، توجیه کند.

وزارت خارجه سوریه تصریح کرد اقدام ترکیه در حمله به سوریه ، همان کاری است که ائتلاف به سرکردگی آمریکا برای توجیه جنایت های خود در حق غیرنظامیان سوری انجام داده است.

در این نامه آمده است عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه تجاوزی آشکار به این کشور و تمامیت ارضی آن است و نقض منشور سازمان ملل به شمار می رود.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد  وجود هر نیروی نظامی در سرزمین خود را بدون اجازه دمشق اشغالگری می داند . 

همچنین در این نامه آمده است دولت سوریه از شورای امنیت می خواهد که به هیچ کشوری اجازه بکارگیری قدرت و زور برخلاف قوانین بین المللی را برای توجیه اقدامات خصمانه ندهد.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شهرعفرین، شمال سوریه، تحت عنوان «شاخه زیتون» ضد کُردها از 20 ژانویه 2018 آغاز شده است. دولت ترکیه هدف از این عملیات را نابودی گروه « پ.ک.ک » در منطقه عفرین اعلام کرده است. 

دبیر: نصرتی 

 

 

کلیدواژه