آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه
(last modified 1396-11-26T07:00:01+00:00 )
دلو 26, 1396 11:30 Asia/Kabul
  • آخرین تحولات سیاسی و میدانی سوریه

منابع وابسته به سازمان ملل در سوریه اعلام کردند: اولین کاروان کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان ملل و هلال احمر سوریه وارد غوطه شرقی دمشق شد.

به گزارش روزچهارشنبه خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم؛ منابع وابسته به سازمان ملل در سوریه افزودند: کاروان کمک‌های انسان‌دوستانه شامل موادغذایی و اقلام پزشکی برای هفت هزار و ۲۰۰ نفر است.

گروه خبری الاعلام الحربی نیز گزارش داد: ستونی از نظامیان ترکیه به منطقه «معره النعمان» Ma'are al-Numan در حومه جنوبی «ادلب»، شمال غرب سوریه وارد شده است. 

درهمین حال؛ نیروهای ترکیه با توپخانه، راکت و خمپاره شهرک «جندیرس» Jndiers در جنوب غرب شهر «عفرین» در شمال سوریه را هدف قرار دادند.

منابع سوری هم ازیورش تروریست‌های جبهه‌النصره به آموزشگاهی در شهر «ادلب» به دلایل نامعلوم و ضرب و شتم برخی از مدرسانی که تلاش کردند مانع ورود آنها به این آموزشگاه شوند، خبر دادند. 

خبر دیگر ازسوریه اینکه؛ براثر حملات خمپاره‌ای گروههای مسلح و تروریستی به «ضاحیه الاسد» Dahiya al-Assad در حومه دمشق  شماری زخمی شدند.

سوریه حدود هفت سال است با حضور گروه‌های مسلح و تروریستی همچون داعش و جبهه‌النصره که از سوی غرب و برخی کشورهای منطقه حمایت می‌شوند با بحران روبه‌رو است. با پیشروی ارتش و نیروهای مقاومت، سوریه پس از سال‌ها پایداری، درآستانه پیروزی کامل در برابر تروریست‌ها قرار دارد. 

کلیدواژه