بشار الجعفری: بحران سوریه، جنگ داخلی نیست
(last modified Wed, 07 Sep 2016 09:58:09 GMT )
سنبله 17, 1395 14:28 Asia/Kabul
  • بشار الجعفری: بحران سوریه، جنگ داخلی نیست

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: آنچه در این کشور در جریان است، جنگ داخلی نیست.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)؛ بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل روز سه‌شنبه در نشست هم اندیشی درباره مسوولیت حمایت در سازمان ملل تصریح کرد: آنچه در سوریه در جریان است، جنگ داخلی نیست، چرا که هزاران تروریست از بیش از 100 کشور جهان وارد سوریه شده‌اند و این وضعیت با جنگ داخلی که در گزارش دبیرکل سازمان ملل آمده است هیچ تناسبی ندارد.

الجعفری تاکید کرد: حکومت سوریه به وظیفه قانونی خود در دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی کشور و امنیت شهروندان در برابر گروه‌های تروریستی که بر روی دولت و ملت سوریه اسلحه کشیده‌اند، ادامه می‌دهد.

نماینده سوریه در سازمان ملل خاطرنشان کرد؛ به کاربردن اصطلاحاتی مانند گروه‌های مسلح، واقعیت تروریستی بودن داعش، فتح الشام و دیگر گروه‌های مرتبط با تروریست‌ها را تغییر نمی‌دهد و دولت سوریه بر اساس مسوولیت ملی خود برای حمایت از مردم با آن‌ها مبارزه می‌کند.

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: برخی کشورها همچنان به حمایت از تروریسم در سوریه و سنگ اندازی در مسیر حل و فصل سیاسی بحران و تحریم‌های یکجانبه ادامه می‌دهند و شهروندان سوری را مجبور می‌کنند با به خطر انداختن جان خود گام در مسیر مهاجرت بگذارند.

کلیدواژه