حمل 12, 1397 14:27 Asia/Kabul
  • لاریجانی، جنایت وحشیانه صهیونیست ها علیه فلسطینیان را محکوم کرد

رئیس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، اقدام جنایتکارانه و ضدانسانی رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی علیه راهپیمایی مسالمت‌آمیز ملت فلسطین در روز «بازگشت» را قویا محکوم کرد و از مجالس کشورهای اسلامی خواست تدابیر لازم را در این زمینه اتخاذ کنند.

روز جمعه هزاران فلسطینی در چهل و دومین سالگرد «روز زمین» در تظاهرات مسالمت‌آمیز «حق بازگشت» به سوی محدوده مرزی باریکه غزه با اراضی‌اشغالی حرکت کردند که با حمله نظامیان اسرائیلی روبه‌رو شدند.

در حمله نظامیان رژیم اشغالگر قدس به تظاهرکنندگان فلسطینی، دستکم 17 فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از هزار و چهارصد نفر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا،  «علی لاریجانی» شنبه شب این اقدام وحشیانه را ادامه جنایات مکرر صهیونیست‌های تحت حمایت دولت آمریکا توصیف کرد و گفت: سیاست تنش‌زایی و بحران‌آفرینی صهیونیست‌ها و تلاش «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، توطئه‌ای خطرناک است که ثبات و امنیت منطقه را مورد تهدید قرار داده است.

«ترامپ»،  ششم دسامبر 2017 با وجود مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی اعلام کرد:واشنگتن، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می‌شناسد. شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جا داده، بخش لاینفک فلسطین و از مهم‌ترین اماکن سه گانه مقدس اسلامی به شمار می‌آید. قدس از سال 1967 در اشغال اسرائیل است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران افزود: تروریست‌های حاضر در تل آویو تنها زبان قدرت را می فهمند و مقاومت مهمترین عنصر در مقابله با اهداف جاه‌طلبانه رژیم صهیونیستی است.

علی لاریجانی از مجالس کشورهای اسلامی و جهان خواست که با اتخاذ تدابیر لازم و محکومیت صهیونیست‌ها، از حقوق مشروع فلسطینی‌ها حمایت کنند و مانع بحران‌آفرینی جدید صهیونیست‌ها شوند.