حمل 27, 1397 08:07 Asia/Kabul
  •  بر اساس اسناد ، تروریست‌ها در دومای سوریه سلاح شیمیایی تولید می‌کردند

اسناد و مدارک کشف شده در خانه سرکرده گروه تروریستی جیش الاسلام در شهر «دوما» در غوطه شرقی دمشق، عملیات ساخت تسلیحات شیمیایی در این منطقه را در زمانی که تحت سیطره گروه های تروریستی قرار داشت ثابت می کند.

به گزارش روز دوشنبه العالم به نقل ازاسپوتنیک، رسانه های سوری اعلام کردند: پس از آن که آخرین گروه عناصر تروریستی جیش الاسلام به همراه خانواده هایشان روز شنبه از غوطه خارج شدند اسناد و مدارکی یافت شد که نشان می داد تروریست ها در این منطقه تسلیحات شیمیایی تولید می کردند.

رسانه های سوری افزودند: تروریست ها تلاش کردند که قبل از خروج همه اسناد و مدارک مهم و حساس را از بین ببرند ولی برخی از این اسناد به طور کامل از بین نرفته است و در یکی از آن ها  که در خانه سرکرده جیش الاسلام یافته شده این عبارت درج شده است:  پس از آن که دانشجویان دوره فناوری را در مرکز مطالعات سبیلی ( دوره شیمی و الکترونیک ) گذراندند مسئولانی در این خصوص تعیین شدند .

رسانه های سوری اعلام کردند، افرادی که مسئول پرونده شیمیایی و صنایع تسلیحاتی تروریست های جیش الاسلام بودند، «یوسف قاقیش» و «انس قاشوع» معروف به «ابو ماهر» نام دارند.

آمریکا با مشارکت فرانسه و بریتانیا، بامداد شنبه 14 آوریل به بهانه حمله شیمیایی در منطقه "دوما" حومه دمشق و متهم کردن دولت سوریه در این حمله ادعایی، بدون اجازه شورای امنیت سازمان‌ملل به این کشور حمله نظامی کرد.

کلیدواژه