حمل 29, 1397 09:46 Asia/Kabul
  • بشار الجعفری: ائتلاف آمریکایی به دنبال تضعیف حاکمیت سوریه است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، هدف ائتلاف به اصطلاح بین المللی ضد داعش تحت فرماندهی آمریکا را تضعیف حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه دانست و گفت: این ائتلاف، جان هزاران شهروند بی گناه را گرفته است.

به گزارش ایرنا، «بشار الجعفری» عصر سه شنبه (به وقت محلی) در نشست شورای امنیت سازمان ملل که به درخواست روسیه برای بررسی وضعیت انسانی شهر «رقه» شمال سوریه تشکیل شد، افزود: ارزیابی ها نشان می دهد، این شهر 100 درصد تخریب شده است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل افزود: ائتلاف آمریکایی زیرساخت های این کشور از جمله پل ها، بیمارستان ها و مدارس را نابود کرده است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد نیز در این نشست به بمباران شهر رقه از سوی ائتلاف آمریکایی اشاره کرد و گفت: هزاران جسد زیر آوارهای این شهر مانده اند.

«واسیلی نبنزیا» Vasily Nebenzya  همچنین تصریح کرد؛ آمریکا به بهانه مبارزه با داعش، شهر رقه را اشغال کرده است.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل  با اشاره به برگزاری چندین تظاهرات ضد آمریکایی در رقه  خاطرنشان کرد، اِشغال رقه توسط نیروهای آمریکایی چیزی جز ویرانی برای این شهر به بار نیاورده است.

«نبنزیا» با بیان اینکه زیرساخت های رقه نابود شده است از سازمان ملل متحد خواست ارزیابی درستی از نیازهای انسانی در این شهر ارائه دهد.

ائتلاف آمریکایی در سال های اخیر بارها به بهانه مبارزه  با گروه های تروریستی، مناطق مختلف سوریه از جمله «رقه» را بمباران کرده است.

این در حالی است که مقامات سوریه و روسیه اعلام کرده اند هدف ائتلاف آمریکایی از بمباران سوریه حفظ تررویست ها است.

دولت سوریه بارها با ارسال نامه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از آن ها خواسته است به جنایت های ائتلاف آمریکایی در سوریه پایان دهند.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

کلیدواژه