ثور 02, 1397 15:36 Asia/Kabul
  • درگیری میان عناصر داعش بر سر تعیین جانشین ابوبکر البغدادی

باقیمانده عناصر گروه تروریستی داعش در شرق سوریه، بر سر تعیین جانشین «ابوبکر البغدادی» سرکرده این گروه تروریستی با هم درگیر شدند.

«ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش مدت ها است که ناپدید شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در درگیری شنبه شب میان عناصر گروه تروریستی داعش، در استان دیرالزور (شرق سوریه)، «ابوخالد التونسی» از فرماندهان این گروه و همسرش که از بیعت با ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش پشیمان شده بودند، به هلاکت رسیدند. 

به گزارش منابع محلی، بر اثر این درگیری ها تاکنون شمار زیادی از نیروهای داعش به هلاکت رسیده و یا زخمی شده اند. مسوولان داعش تلاش می کنند مانع از انتشار جزئیات این درگیری ها و آمار تلفات آن ها شوند.

درهمین حال، تحویل سلاح گروه تروریستی جیش الاسلام به ارتش سوریه موجب اختلاف میان تروریست ها شد. شماری از فعالان رسانه ای، وابسته به تروریست ها در سوریه، از این اقدام انتقاد کردند.

گروه تروریستی جیش الاسلام پس از تسلیم شدن عناصر خود در غوطه شرقی، مجبور شد تا شروط  ارتش سوریه را برای خروج از شهر دوما و شهرک های منطقه قلمون شرقی بپذیرد و عناصر خود را پس از تحویل سلاح سنگین و مهمات، به استان ادلب و جرابلس در شمال شرق حلب (شمال سوریه) منتقل کند.

تروریست ها دهها تانک و خودرو و مقادیر زیادی مهمات و موشک ساخت آمریکا و اسرائیل را تحویل ارتش سوریه دادند و سپس از قلمون خارج شدند. 

کلیدواژه