ثور 28, 1397 09:40 Asia/Kabul
  •  رویکرد سیاسی تنها راه حل برون‌رفت از بحران در یمن و بحرین است

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با بیان اینکه بحران یمن فاجعه انسانی است، گفت: رویکرد سیاسی تنها راه حل برای برون رفت از بحران در یمن و بحرین است.

به گزارش خبرگزاری مجلس، «حسین امیر عبداللهیان» روز پنجشنبه در دیدار با تعدادی از اندیشمندان و صاحب نظران غربی و آمریکایی در تهران، با تشریح اوضاع منطقه، نقش مخرب آمریکا و برخی متحدانش در ایجاد و حمایت مالی و لجستیکی از تروریست ها را عامل اصلی بی ثباتی و ناامنی در منطقه دانست.

دستیار ویژه رئیس مجلس ایران، همچنین ضمن تبیین اقدامات مهم جمهوری اسلامی ایران و متحدانش در نابودی تروریسم و داعش در منطقه، تاکید کرد: زمان به نفع رژیم صهیونیستی نیست آینده نزدیک اثبات می‌کند که مقاومت فلسطین اجازه بقای سفارت آمریکا در بیت‌المقدس را نخواهد داد.

وی با انتقاد از نقض برجام از سوی دولت آمریکا، تصریح کرد: ایران با توجه به تجارت گذشته از ابتدا نسبت به پایبندی آمریکا به تعهداتش بی‌اعتماد بود و این سیاست آمریکا عامل تداوم بحران‌، بی ثباتی و ناامنی در منطقه است.

تحلیل گران غربی و آمریکایی هم در این دیدار، اقدام آمریکا در نقض معاهده های بین‌المللی، سیاست جنگ طلبانه «دونالد ترامپ» ، حمایت‌های کاخ سفید از رژیم جعلی صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به قدس را محکوم کردند و بر تبعات خطرناک این اقدام آمریکا هشدار دادند.

 

کلیدواژه