جوزا 18, 1397 10:21 Asia/Kabul
  •  ائتلاف «عمار حکیم»، «مقتدی صدر» و «ایاد علاوی » در عراق

سه جریان سیاسی عراق شامل، ائتلاف (الحکمه) به رهبری «سیدعمار حکیم»، ائتلاف (سائرون) به رهبری «مقتدی صدر» و ائتلاف (الوطنیه) به رهبری «ایاد علاوی» برای تشکیل فراکسیون بزرگ در پارلمان جدید این کشور، با یکدیگر ائتلاف کردند.

به گزارش روز جمعه العالم به نقل از السومریه نیوز، «رعد الحیدری» از رهبران جریان حکمت ملی از امضای سند این توافق از سوی رهبران این سه جریان خبر داد و گفت: این ائتلاف سه گانه  از دو ائتلاف دیگر«الفتح »به رهبری «هادی العامری» و ائتلاف«النصر» به رهبری «حیدرالعبادی» نیز دعوت کرده که به این فراکسیون بپیوندند و هم اکنون منتظر پاسخ آنها است.

«الحیدری» بابیان اینکه از ائتلاف های کردی پیروز در انتخابات نیز دعوت شده به این فراکسیون بزرگ بپیوندند افزود: به احتمال زیاد دو حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز به آنها خواهند پیوست.

وی همچنین از اعلام  تشکیل این فراکسیون بزرگ پارلمانی عراق و ترکیب نهایی آن ،ظرف چند روز آینده خبرداد.

چهارمین دوره انتخابات پارلمانی عراق با حضور 27 ائتلاف انتخاباتی و 205 حزب و جریان سیاسی (22 ثور) برگزار شد و در مجموع در 88 فهرست انتخاباتی برای تصدی  329 کرسی پارلمان رقابت کردند.

در انتخابات پارلمانی عراق ، ائتلاف  سائرون (مقتدی صدر) 54 کرسی، الفتح (هادی العامری) 47 کرسی، النصر (حیدر العبادی) 43 کرسی، دولت قانون (نوری المالکی) 25 کرسی، الوطنیه (ایاد علاوی) 22 کرسی و جریان حکمت (سید عمار حکیم) 19 کرسی و القرار (اسامه النجیفی) 13 کرسی پارلمان را کسب کردند.

 

 

کلیدواژه