هلاکت 60 متجاوز سعودی و اسارت 130 نفر دیگر در«الحدیده» یمن
(last modified 1397-03-30T07:02:09+00:00 )
جوزا 30, 1397 11:32 Asia/Kabul
  • هلاکت 60 متجاوز سعودی و اسارت 130 نفر دیگر در«الحدیده» یمن

در درگیری‌ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با متجاوزان سعودی در الحدیده، 60 نفر از نظامیان و مزدوران سعودی به هلاکت رسیدند و 130 نفر دیگر به اسارت درآمدند.

به گزارش رادیو دری به نقل ازشبکه المسیره، براثر این درگیری‌ها که روزگذشته (سه شنبه) در جنوب و غرب فرودگاه «الحدیده» یمن صورت گرفت ،ده‌ها متجاوزان سعودی دیگر نیز زخمی شدند.

یک منبع در یگان تک‌ تیراندازان ارتش یمنی هم گفت : طی ۷۲ ساعت گذشته، نیروهای این یگان موفق شده‌اند ۳۰ متجاوز سعودی را در جبهه‌های مرزی از پای درآورند و یا زخمی کنند.

پیش از این نیز ۱۲۳ نفر از نیروهای ائتلاف سعودی که بیشترشان از نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن بودند به اسارت انصارالله یمن درآمدند..

از سوی دیگر، منابع خبری بامداد امروز اعلام کردند: طی 24 ساعت گذشته جنگنده بمب افکن های عربستان در 40 نوبت فرودگاه الحُدیده را بمباران کردند.

این منابع افزودند: درگیری های شدیدی در اطراف فرودگاه الحدیده روی داده است و یمنی ها حملات نیروهای متجاوز را دفع کرده اند.

همچنین براثر حملات  جنگنده های سعودی به اتوبوس حامل غیرنظامیان یمنی در استان الحدیده ۶ نفر کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

« محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی انصارالله یمن نیز امروز چهارشنبه ، جنگ روانی و جوسازی رسانه های وابسته به عربستان را مبنی بر اشغال فرودگاه الحدیده رد کرد.

ائتلاف متجاوز سعودی از 13 ژوئن حملات گسترده‌ای را برای اشغال بندر الحدیده، غرب یمن آغاز کرده است. بندر الحدیده اصلی ترین مسیر ارسال کمک های بشردوستانه به یمن است.