فراخوان هیأت ملی راهپیمایی بازگشت برای حضور فلسطینیان در تظاهرات روز جمعه
(last modified Thu, 21 Jun 2018 07:13:16 GMT )
جوزا 31, 1397 11:43 Asia/Kabul
  • فراخوان هیأت ملی راهپیمایی بازگشت برای حضور فلسطینیان در تظاهرات روز جمعه

هیأت ملی راهپیمایی حق بازگشت و لغو محاصره باریکه غزه در بیانیه‌ای، مشارکت اقشار مختلف ملت فلسطین در راهپیمایی "جمعه وفاداری به مجروحان" را خواستار شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین؛ هیأت ملی راهپیمایی حق بازگشت و لغو محاصره باریکه غزه با تاکید بر مسالمت‌آمیز و مردمی بودن این راهپیمایی‌ها و تداوم آن‌ها تا تحقق اهداف مورد نظر، تظاهرات‌های حق بازگشت را نوعی حمایت از حق ملت فلسطین در زمینه بازگشت به سرزمین مادریشان و تلاش برای شکستن محاصره باریکه غزه دانست.

هیات ملی راهپیمایی حق بازگشت در این بیانیه با اشاره به لزوم وفاداری و قدردانی از جایگاه مجروحان این راهپیمایی‌ها و ارزش خون آن‌ها در راهپیمایی روز فردا (جمعه)، بر مخالفت ملت فلسطین با طرح  موسوم به "معامله قرن" و "وطن جایگزین" تاکید کرد.

یکی از اهداف اصلی «معامله قرن» که توسط دولت آمریکا و برخی همپیمانان منطقه‌ای پیگیری می‌شود، حذف مساله فلسطین و نیز تسلط رژیم اسرائیل بر منطقه و چپاول ثروت‌های منطقه است.

راهپیمایی حق بازگشت از تاریخ 30 مارس گذشته (10 حمل) با مشارکت گسترده شهروندان فلسطینی آغاز شده است و ساکنان باریکه غزه تاکنون مشارکت گسترده‌ای در این تظاهرات‌ها داشته‌اند؛ هدف از این تظاهرات‌ها، تاکید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان است.

تاکنون 141 فلسطینی در این راهپیمایی ها به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و بیش از 15 هزار نفر مجروح شده‌اند.

کلیدواژه