سرطان 04, 1397 10:00 Asia/Kabul
  •  بشار اسد: سوریه سلاح شیمیایی ندارد/ آمریکایی ها دروغ می‌گویند و حمله می‌کنند

رئیس جمهور سوریه، اتهامات غرب مبنی بر استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی را «غیر واقعی» خواند و تصریح کرد آمریکایی ها دروغ می‌گویند و فورا حمله می‌کنند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «بشار اسد» در گفت و گو با شبکه «ان تی وی» روسیه با تاکید بر اینکه سوریه سلاح شیمیایی ندارد خاطرنشان کرد غرب سناریوی جعلی استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی را طراحی کرده است تا بر اساس آن تهاجم نظامی به سوریه را  توجیه کند.

رئیس جمهور سوریه افزود این سناریو زمانی مطرح می شود که تروریست های مورد حمایت غرب متحمل شکست می شوند.

مثلث شرارت (آمریکا - فرانسه و بریتانیا) بامداد شنبه 25 حمل یعنی درست یک هفته پس از طرح اتهام واهی حمله شیمیایی به منطقه «دوما» در غوطه شرقی  بیش از 100 فروند موشک به مناطق مختلف سوریه شلیک کردند. این جنایت وحشیانه به بهانه این حمله شیمیایی ادعایی صورت گرفت.

وزارت دفاع روسیه از هفته‌ها پیش از این حمله اعلام کرده بود تروریست‌ها و حامیان آن‌ها در تدارک انجام یک حمله شیمیایی یا صحنه‌سازی برای فراهم کردن شرایط اقدام نظامی خارجی در سوریه هستند.

حمله  مثلث شرارت به سوریه همزمان با آزادسازی کامل غوطه شرقی از اشغال تروریست ها صورت گرفت.

بسیاری از کارشناسان متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی در «دوما» را تلاشی برای گمراه کردن افکار عمومی و وارونه کردن واقعیت ها به موازات پیروزی های اخیر ارتش سوریه در مقابل تروریست ها عنوان می کنند.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان از جمله بریتانیا و فرانسه  برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

 

کلیدواژه