سرطان 19, 1397 08:27 Asia/Kabul
  • خوشرو: کشتار کودکان فلسطینی و یمنی باید متوقف شود

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد عصر دوشنبه در نشست شورای امنیت با موضوع «وضعیت کودکان در مخاصمات مسلحانه» خواستار توقف کشتار کودکان فلسطینی و یمنی شد.

به گزارش ایرنا، «غلامعلی خوشرو» گفت: در حالی که رژیم اسرائیل کماکان به کشتار کودکان فلسطینی ادامه می‌دهد متأسفانه گزارش دبیرکل هنوز این رژیم را در فهرست ناقضان اصلی حقوق کودکان در مخاصمات مسلحانه قرار نداده است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به جنایت جنگی ماه‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی شرکت کننده در راهپیمایی مسالمت‌آمیز «حق بازگشت» در باریکه غزه افزود: رژیم اسرائیل در ردیف نخست کودک‌کش‌ های جهان است و باید سال آینده دبیرکل آن را در صدر فهرست ذیربط گزارش خود قرار دهد.

خوشرو همچنین به کشتار کودکان یمنی توسط رژیم سعودی و امارات اشاره کرد و گفت: وخامت وضعیت کودکان یمنی تنها با وضعیت کودکان فلسطینی قابل مقایسه است. 

نماینده دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به گزارش دبیرکل مبنی بر افزایش کشتار کودکان در مخاصمات مسلحانه، بر ضرورت توقف این روند تأکید کرد و گفت: این سازمان باید به وظایف خود در متوقف کردن کشتار کودکان در فلسطین، یمن و سایر نقاط جهان عمل کند.

خوشرو افزود: اگر این روند متوقف نشود، جهان در آینده شاهد دور باطلی از افزایش درگیری‌های مسلحانه و نیز کشتار بیشتر کودکان خواهد بود. 

نماینده دائم ایران در سازمان ملل همچنین تاکید کرد باید تلاش‌ها برای پیشگیری از ایجاد درگیری‌ها و نیز متوقف کردن کشتار کودکان در مخاصمات مسلحانه کنونی تشدید شود.

شورای امنیت در پایان نشست روز دوشنبه خود قطعنامه‌ای درباره جلوگیری از نقض حقوق کودکان در درگیری‌های مسلحانه تصویب کرد.