قربانی شدن دهها غیرنظامی در حملات ائتلاف آمریکایی در شرق سوریه
(last modified Fri, 13 Jul 2018 07:01:27 GMT )
سرطان 22, 1397 11:31 Asia/Kabul
  • قربانی شدن دهها غیرنظامی در حملات ائتلاف آمریکایی در شرق سوریه

بر اثر حملات جنگنده های ائتلاف آمریکایی به شهر البوکمال در استان دیرالزور سوریه در مرز عراق، دستکم 30 غیر نظامی از جمله زنان و کودکان سوری کشته و دهها نفر دیگر زخمی شدند.

ائتلاف آمریکایی از اوت سال 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش و خارج از چارچوب سازمان ملل متحد و بدون هماهنگی با دولت سوریه بسیاری از شهروندان بی گناه سوری را در استان های «الرقه»، «دیرالزور» و «حلب» به خاک و خون کشیده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از منابع محلی، جنگنده های ائتلاف آمریکایی، بامداد روز جمعه مناطق مسکونی غیر نظامی در «الباغوز فوقانی» و«السوسة» در حومه «البوکمال» در حومه شرقی استان «دیرالزور» سوریه را بمباران کردند.

منابع بیمارستانی سوریه اعلام کردند، وضعیت جسمانی برخی از زخمی‌ها وخیم است و احتمال افزایش تعداد تلفات وجود دارد.

هواپیماهای نظامی و شناسایی ائتلاف آمریکایی پیشتر نیز با حمله به مواضع ارتش سوریه در شهر «البوکمال» از گروه های تروریستی در سوریه از جمله داعش حمایت کرده بودند.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شده که با جانفشانی ارتش و مردم سوریه توطئه دشمنان ناکام مانده است.

کلیدواژه