تشکیل جلسه فوق‌العاده امنیتی عراق به ریاست العبادی
(last modified Sat, 14 Jul 2018 04:28:13 GMT )
سرطان 23, 1397 08:58 Asia/Kabul
  •  تشکیل جلسه فوق‌العاده امنیتی عراق به ریاست العبادی

دفتر نخست‌وزیری عراق از تشکیل جلسه فوق‌العاده کمیسیون وزیران امنیتی این کشور به ریاست «حیدر العبادی» برای بررسی اوضاع امنیتی جنوب عراق خبر داد.

به گزارش العالم؛ دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: کمیسیون وزیران امنیتی عراق جمعه‌شب نشست فوق العاده‌ای را به ریاست «حیدر العبادی» فرمانده نیروهای مسلح عراق برگزار کرد. 

در بیانیه دفتر نخست‌وزیری عراق است: نشست فوق‌العاده باهدف بررسی اوضاع امنیتی این کشور برگزار شده است.

درهمین حال؛ درپی برگزاری تظاهرات، پلیس نجف‌اشرف عراق، منع آمد و شد اعلام کرده است.

العالم گزارش داد منابع محلی در شهر نجف‌اشرف اعلام کردند جمعه‌شب به علت ورود غیرقانونی تظاهرکنندگان به داخل فرودگاه نجف اشرف، همه پروازهای داخلی و خارجی به نجف و بالعکس به دلایل امنیتی تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است.

اعتراض شهروندان عراقی در بصره و برخی دیگر از شهرهای عراق در اعتراض به اوضاع نابسامان خدمات‌رسانی و بیکاری جوانان عراقی وارد ششمین روز خود شده است.

شبکه تلویزیونی لبنانی المیادین هم جمعه‌شب گزارش داد در درگیری میان نیروهای پلیس و معترضان در استان میسان، جنوب عراق،  حدود 30 نفر زخمی شدند.

پیش از این؛ «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق با شماری از شخصیت‌های استان بصره و سران عشایر آن دیدار کرد. نخست وزیر عراق در این دیدار گفت: همه امکانات لازم برای ارائه خدمات و بازسازی به استان بصره اختصاص داده خواهد شد.

نخست وزیر عراق اظهار کرد: بدون امنیت نمی‌توان عراق را آباد کرد، اقتصاد را ساخت و فرصت‌های شغلی ایجاد کرد.

«عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق هم روز جمعه با «هادی العامری» رئیس ائتلاف انتخاباتی «الفتح» در بغداد دیدار و درباره تحولات روز عراق ازجمله تظاهرات اخیر در جنوب این کشور گفت وگو کرد.

کلیدواژه