اسد 10, 1397 13:25 Asia/Kabul
  •  اسرائیل بزرگترین تهدید در افکار عمومی جهان عرب

بر اساس آخرین نظرسنجی در جهان عرب، اکثریت مردم کشورهای عربی در سایه نگاه منفی به گرایش برخی دولت‌ها به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، این رژیم را بزرگترین تهدید می دانند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، بر اساس گزارش «شاخص‌های عربی 2018» درباره مسئله اسرائیل در افکار عمومی کشورهای جهان عرب، 92% مردم این کشورها، اسرائیل را تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه دانسته‌اند.

در نتایج این نظر سنجی که بین سال‌های 2017 تا 2018 انجام شده،  77%  پاسخ‌دهندگان در کشورهایی نظیر اردن، عربستان، مصر و تونس مسئله فلسطین را مسئله‌‌ای فراملی و عربی  می دانند.

همچنین 87% شرکت کنندگان در این نظرسنجی، با عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل و به رسمیت شناختن آن در جهان عرب کاملا مخالف هستند.

چند کشورعربی از جمله عربستان در ماه‌های اخیر روابط خود را با رژیم صهیونیستی به‌عنوان دشمن نخست کشورهای اسلامی علنی کردند.

این درحالی است که نتیجه همکاری حکام عرب با اسرائیل جز ایجاد شرارت های منطقه ای و بین المللی نبوده به طوری که بحران در سوریه، عراق و یمن که ریشه ای اماراتی - سعودی - صهیونیستی دارد در قالب این شرارت ها شکل گرفته است.

کلیدواژه