سنبله 19, 1397 11:14 Asia/Kabul
  • انتقاد از ضعف سازمان ملل در رسیدگی به اوضاع انسانی یمن

وزارت بهداشت یمن با صدور بیانیه ای ضعف گسترده سازمان ملل متحد در رسیدگی به اوضاع انسانی در این کشور را محکوم کرد.

به گزارش المسیره؛ وزارت بهداشت یمن در این بیانیه به وخامت اوضاع انسانی در نقاط مختلف یمن پرداخت و ضمن محکومیت محاصره سه جانبه این کشور توسط ائتلاف متجاوز سعودی بر لزوم شکسته شدن هرچه سریعتر این محاصره تأکید کرد.

از سوی دیگر، «عبدالوهاب المحبشی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد: اهداف «مارتین گریفیتس» Martin Griffiths نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن، اهدافی غیرقابل درک هستند و کشورهای متجاوز به یمن مانع موفقیت هرنوع تلاش نماینده سازمان ملل می شوند.

«المحبشی» افزود: یمنی ها نسبت به مذاکرات ژنو خوشبین نیستند و معتقدند که خواسته های یمن شامل توقف تجاوز و رفع محاصره هرگز محقق نخواهد شد.

این در حالیست که، ائتلاف متجاوز سعودی هفته گذشته اجازه نداد هیات جنبش انصارالله یمن از طریق فرودگاه صنعاء، در مذاکرات صلح یمن در ژنو شرکت کند. این ممانعت سبب شده است مذاکرات ژنو که قرار بود روز پنجشنبه گذشته شروع شود، به تاخیر بیافتد. 

عربستان با حمایت امارات، آمریکا و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه