بازی سیاسی شورای امنیت، موجب جسور شدن رژیم صهیونیستی شده است
(last modified Fri, 21 Sep 2018 05:59:32 GMT )
سنبله 30, 1397 10:29 Asia/Kabul
  • بازی سیاسی شورای امنیت، موجب جسور شدن رژیم صهیونیستی شده است

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین، بازی سیاسی شورای امنیت سازمان ملل متحد در رسیدگی به برنامه اتمی رژیم صهیونیستی را موجب جسور شدن این رژیم در پذیرش ضمنی در اختیار داشتن سلاح‌های هسته‌ای دانست.

به گزارش ایرنا، «کاظم غریب آبادی» روز پنجشنبه در جلسه کنفرانس عمومی که به موضوع «خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای» اختصاص داشت، خلع سلاح هسته ای را به عنوان یکی از اهداف اساسی پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای «ان.پی.تی» عنوان کرد که به رغم اینکه همچنان جزو بالاترین اولویت جامعه جهانی است، متأسفانه در طول 50 سال گذشته شاهد پیشرفت قابل ملاحظه ای نبوده است.

«کاظم غریب آبادی» حمایت کورکورانه قدرت های بزرگ از رژیم صهیونیستی در موارد متعدد را به عنوان یکی از موانع مهم و کلیدی در این مسیر مورد تأکید قرار داد و خواستار قطع چنین حمایت هایی شد.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین تصریح کرد راه حفظ صلح و امنیت در منطقه خاورمیانه، اجتناب از گنده‌گویی، عملگرایانه فکرکردن و فشار مداوم بر رژیم اسرائیل برای پیوستن به معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای و تحت پادمان قرار دادن فوری و بدون‌شرط همه فعالیت ها و تأسیسات هسته ای‌ این رژیم تحت پادمان آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان یک عضو غیرهسته‌ای است.

«رضا نجفی» نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز اخیرا با انتقاد از رفتار دوگانه غرب، تاکید کرده بود، برنامه هسته ای نظامی اسرائیل امنیت منطقه را به خطر انداخته است.

رژیم صهیونیستی با تولید و انبار کردن تسلیحات اتمی در فلسطین اشغالی و نیز تولید سلاح های شیمیایی، منطقه خاورمیانه را به انبار تسلیحات کشتار جمعی تبدیل کرده است.هم اکنون رژیم صهیونیستی بر اساس برآوردهای مختلف دارای حدود 300 کلاهک اتمی است.

 

 

کلیدواژه