وزیر بهداشت یمن: 3 میلیون کودک یمنی از سوء تغذیه شدید رنج می برند
(last modified 1397-07-22T05:07:31+00:00 )
میزان 22, 1397 09:37 Asia/Kabul
  •  وزیر بهداشت یمن: 3 میلیون کودک یمنی از سوء تغذیه شدید رنج می برند

وزیر بهداشت یمن روز شنبه در گفت وگو با شبکه المیادین، با اعلام اینکه دستکم سه میلیون کودک یمنی از سوء تغذیه شدید رنج می برند تصریح کرد در حال حاضر از هر سه کودک یمنی یک کودک دچار سوء تغذیه است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «طه احمد المتوکل» خاطرنشان کرد یک میلیون و 200 هزار زن باردار و شیرده یمنی نیز به سوء تغذیه مبتلا هستند.

وزیر بهداشت یمن، شمار یمنی هایی که  از نارسایی کلیوی رنج می برند را هم بیش از هشتاد هزار نفر اعلام کرد و گفت: هشت هزار نفر از این افراد  تحت دیالیز هستند؛ اما به دلیل کمبود محلول های دیالیز جانشان در معرض خطر قرار دارد.

«طه احمد المتوکل» خاطرنشان کرد یمن و سازمان ملل اخیرا یک توافقنامه برای ایجاد کریدور هوایی پزشکی به منظور انتقال بیماران و زخمی‌های یمن به خارج از این کشور امضا کردند اما ائتلاف متجاوز سعودی مانع اجرای این توافقنامه شد.

وزیر بهداشت یمن با تاکید بر اینکه اوضاع انسانی در این کشور  «فاجعه بار» است از جامعه جهانی خواست از ادامه تجاوزگری های رژیم سعودی علیه ملت یمن جلوگیری کنند.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) نیز اخیرا اوضاع انسانی در یمن را فاجعه بار خواند و تصریح کرد سیستم بهداشت و درمان یمن بر اثر حملات سعودی ها نابود شده است.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه کرده است.