جدی 26, 1397 09:21 Asia/Kabul
  • وضعیت جسمی نامساعد 23 اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیستی

مرکز مطالعات اسرای فلسطین اعلام کرد، 23 اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیستی از بیماری سرطان رنج می برند و  مقامات زندان ها از ارائه خدمات درمانی به این بیماران خودداری می کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «ریاض اشقر» سخنگوی مرکز مطالعات اسرای فلسطینی، رژیم اشغالگر قدس را مسئول وخامت حال اسرای فلسطینی دانست و گفت، وضعیت جسمانی شماری از این بیماران بسیار وخیم است و این بیماران با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.

سخنگوی این نهاد فلسطینی ضمن هشدار درباره به خطر افتادن جان و سلامتی این اسرا، از همه نهادها خواست به وضعیت اسرای فلسطینی؛ به ویژه اسرای مبتلا به بیماری های سرطانی دربند رژیم صهیونیستی توجه کنند و رنج این بیماران را به جهانیان منعکس کنند.

اشقر از نهادها و سازمان های بین المللی؛ به ویژه سازمان جهانی بهداشت و سازمان پزشکان بدون مرز خواست، کمیته ای برای تحقیق در خصوص علل افزایش تعداد اسرای فلسطینی مبتلا به سرطان در زندان های صهیونیستی تشکیل دهند و در راستای آزادی این اسرا تلاش کنند.

حدود هفت هزار فلسطینی در 24 زندان و بازداشتگاه رژیم اشغالگر صهیونیستی در اسارت به سر می برند و از کم ترین خدمات انسانی محروم هستند. 

کلیدواژه