قطر خواستار توقف جنگ در یمن شد
(last modified Sat, 31 Aug 2019 06:04:20 GMT )
سنبله 09, 1398 10:34 Asia/Kabul
  • قطر خواستار توقف جنگ در یمن شد

وزارت امور خارجه قطر خواستار توقف فوری جنگ در یمن و بازگشت به گفت‌وگوی ملی فراگیر مورد توافق طیف‌های مختلف یمن شد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه قطر روز جمعه در بیانیه‌ای با اعلام اینکه جنگ در یمن طولانی شده و از فجایع انسانی آن نمی‌توان چشم پوشی کرد، خواستار توقف جنگ در یمن شد.

قطر همچنین بر ایستادگی کامل دوحه در کنار ملت یمن به منظور حفظ امنیت، سلامت و وحدت ملی این کشور تأکید کرد.

خبر دیگر اینکه، جمعی از مردم استان "تعز" در غرب یمن، خواستار خروج نیروهای امارات از کشورشان شدند و پرچم دولت ابوظبی را به آتش کشیدند.

وزارت دفاع دولت «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی یمن نیز اعلام کرد، هواپیماهای اماراتی از روز گذشته (پنجشنبه) تاکنون بیش از 10 بار «ابین» و «عدن» را بمباران کرده‌اند و پرواز جنگنده ها بر فراز این مناطق همچنان ادامه دارد.

عناصر جدایی طلب «شورای انتقالی جنوب» که مورد حمایت امارات هستند، ماه گذشته پس از درگیری با نیروهای منصور هادی توانستند استان های جنوبی یمن از جمله عدن و أبین را تصرف کنند.

درگیری میان نیروهای شورای انتقالی جنوب وابسته به امارات در عدن با نیروهای "عبدر به منصور هادی" که تحت حمایت عربستان سعودی است، از یکم اوت آغاز شده است.

صدها خانواده یمنی به دلیل درگیری‌ها در عدن در محاصره هستند.

امارات و عربستان سعودی پس از حمله به یمن در مارس 2015 هر یک، بخش‌هایی از این کشور را اشغال کرده‌اند و از مزدوران محلی برای عملیات ضد نیروهای یمنی استفاده می‌کنند.

کلیدواژه