سنبله 21, 1398 08:06 Asia/Kabul
  • بی اعتنایی هند و پاکستان به پیشنهاد آمریکا درباره کشمیر

دولت های هند و پاکستان تاکنون هیچ تمایلی برای پذیرفتن پیشنهادهای واشنگتن برای کاهش تنش میان دوکشور برسر کشمیر نشان نداده اند. 

به گزارش ایرنا، روزنامه ایندیا تودی نوشت، به دنبال افزایش تنش میان هند و پاکستان برسر کشمیر، رئیس جمهوری آمریکا تاکنون بارها پیشنهاد میانجیگری میان دو کشور را مطرح کرده است اما هیچ کدام از دو کشور با پیشنهاد کاخ سفید موافقت نکرده اند.

واشنگتن پیش از این مدعی شده بود، طرح میانجیگری ترامپ برای حل مسئله کشمیر به درخواست رسمی "نارندرا مودی" نخست وزیر هند انجام گرفته است؛ ادعایی که بلافاصله توسط دولت هند رد شد.

وزیر امور خارجه هند در ماه گذشته در حاشیه اجلاس «آ سه آن» با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و مداخله سایر کشورها برای حل مسئله کشمیر را رد کرد.

جی شانکر گفت: مذاکره درباره حل مناقشه کشمیر فقط با پاکستان انجام می‌شود و دهلی نو دخالت هیچ کشور دیگری را در این موضوع نخواهد پذیرفت. 

در حال حاضر بخشی از کشمیر در خاک هند و قسمتی دیگر در پاکستان قرار دارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند  و همین موضوع یکی از علل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد است.

کلیدواژه