برحذر داشتن عربستان از هرگونه اقدام تهدید کننده صلح در منطقه از سوی پاکستان
(last modified Sun, 22 Sep 2019 10:54:51 GMT )
سنبله 31, 1398 15:24 Asia/Kabul
  • برحذر داشتن عربستان از هرگونه اقدام تهدید کننده صلح در منطقه از سوی پاکستان

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: این کشور از عربستان خواسته است تا نسبت به هرگونه تصمیم عجولانه که صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند، محتاط باشد.

به گزارش روز یک شنبه ایرنا، "شاه محمود قریشی" که به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است گفت: عمران خان نخست وزیر پاکستان در سفر اخیر خود به عربستان از ریاض خواست  تا از اتخاذ هرگونه تصمیم تهدید کننده صلح و ثبات منطقه‌، اجتناب کند.

وزیر امور خارجه پاکستان افزود: عمران خان درخصوص تحولات‌اخیر به طور مفصل با "ملک سلمان" پادشاه و "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی دیدار و گفت و گو داشته است.

یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن  14 سپتامبر/، با 10 فروند پهپاد بومی،  پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" وابسته شرکت ملی نفت عربستان "آرامکو" را هدف قرار داد که  به ایجاد اختلال در تولید نفت عربستان سعودی منجر شد.

پس از این عملیات، "یحیی السریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن  در بیانیه ای تصریح کرد، این عملیات در چارچوب حق طبیعی و مشروع یمنی ها در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن صورت گرفته است.

آمریکایی ها اما با تکرار ادعا‌های بی‌اساس ضد جمهوری اسلامی ایران، مدعی شده‌اند تهران پشت عملیات پهپادی یمنی ها علیه تاسیسات نفتی عربستان سعودی بوده که جمهوری اسلامی ایران این ادعا را رد کرده است .

جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن از مارس 2015 تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه