جوزا 25, 1399 15:56 Asia/Kabul
  • استاد ایرانی؛ برنده جایزه پزشک بالینی بین‌المللی

«محمد باقر لاریجانی» بنیانگذار و رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با رأی کمیته علمی انجمن متخصصان بالینی غدد درون‌ریز آمریکا، برنده جایزه سالانه "پزشک بالینی بین‌المللی" این انجمن شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، جایزه سالانه "پزشک بالینی بین‌المللی" به پاس دانش، تجربه، دستاوردها و خدمات ارزشمند «محمدباقر لاریجانی» استاد ایرانی در زمینه‌های تشخیص و ارائه مراقبت‌های بالینی به افراد مبتلا به بیماری‌های غدد درون‌ریز اهدا شده است.
انجمن متخصصین بالینی غدد درون‌ریز (AACE) با بیش از 7 هزار عضو در آمریکا و 99 کشور جهان در سال 1991 با هدف به اشتراک‌گذاری دانش و تجربه و همکاری متقابل و موثر میان متخصصان غدد سراسر دنیا ایجاد شده است.
لاریجانی پیش از این نیز موفق به دریافت مرتبه علمی FACE از این انجمن شده بود؛ دریافت این عنوان، بیانگر جایگاه ممتاز آموزشی و مهارتی از منظر استانداردهای انجمن متخصصین غدد درون ریز آمریکاست.  
این استاد ایرانی با بیش از 16 هزار استناد و h-index (شاخص اچ) 73 که توسط Google Scholar در سال 2020 ثبت شده است، یکی از شاخص‌ترین پزشکان و پژوهشگران ایران و منطقه غرب آسیا شمرده می‌شود.
استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران علاوه بر پژوهش و آموزش، به طبابت متعهد بوده و بیماران زیادی را مداوا می کند؛ جایزه کمیته انجمن‌های ملی بنیاد بین‌المللی پوکی استخوان، جایزه حلقه طلایی دیابت از طرف بنیاد پایش دیابت ایتالیا و جایزه دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت برای کنترل مؤثر بیماری های غیرواگیر از جمله افتخارات لاریجانی است.

کلیدواژه