ایران پیشرو در ساخت تجهیزات پیشگیرانه و درمان کرونا
(last modified Sat, 08 Aug 2020 05:06:05 GMT )
اسد 18, 1399 09:36 Asia/Kabul
  •  ایران پیشرو در ساخت تجهیزات پیشگیرانه و درمان کرونا

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت ایران گفت: ایران با تلاش شرکت‌های دانش بنیان در تولید دانش فنی و ساخت محصولات و تجهیزات پیشگیرانه، تشخیصی و درمان بیماری کرونا، همپای کشورهای پیشرفته جهان حرکت می‌کند.

به گزارش ایرنا،«حسین وطن» مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز شنبه افزود: ساخت دستگاه ونتیلاتور، سی تی اسکن و انواع کیت های تشخیصی، تولید مواد ضدعفونی کننده، ماسک، تب سنج ها و سوآپ نمونه‌گیری از جمله اقدامات شرکت های دانش بنیان در چند ماه گذشته است که به نتیجه رسیده و محصولات وارد بازار داخل یا حتی بازار بین المللی شده است.

وطن پور با اشاره به اینکه داروی ها "فاویپیراویر" Favipiravir و "رمدسیویر" Remdesivir در ایران ساخته شده است تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان ایرانی در تلاش برای تولید واکسن کرونا هستند ‌و این واکسن در حال گذراندن تست های مراحل حیوانی است.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران به طراحی و تولید انواع کیت های تشخیصی کرونا در ایران نیز اشاره کرد و گفت: در یک ماه انواع این کیت ها در ایران تولید شد و در حال حاضر با استفاده از این محصولات داخلی، آزمایش های تشخیص بیماری کرونا در کشور انجام می شود.

 

کلیدواژه