جدی 24, 1399 14:55 Asia/Kabul
  • حال عمومی هر ۱۴ داوطلب واکسن ایرانی کرونا خوب است
    حال عمومی هر ۱۴ داوطلب واکسن ایرانی کرونا خوب است

 مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن ایرانی کرونا گفت: حال عمومی هر ۱۴ داوطلب واکسن ایرانی کرونا خوب است.

«حامد حسینی» مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مسئول تیم نظارت بر آزمایشات انسانی واکسن کرونا روز چهارشنبه با بیان اینکه تزریق دوم  واکسن ایرانی به ۳ نفر گروه اول انجام شد، گفت: حال عمومی هر ۱۴ داوطلب واکسن ایرانی کرونا خوب است.
بعد از گذشت ۱۴ روز از آغاز تست انسانی واکسن ایرانی "کوو ایران برکت"، دومین مرحله از تزریق واکسن ایرانی کرونا، دیروز به سه داوطلب اول انجام شد.
هر داوطلب دو هفته پس از تزریق اول و قرارگرفتن تحت مراقبت پزشکی لازم، دومین تزریق را انجام خواهد داد و در پایان این فاز، اَمن بودن واکسن باید مورد تأیید پزشکان و متخصصان مجری و ناظر طرح برسد و سپس وارد فاز دوم و تعیین میزان اثربخشی واکسن شود.
ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد به طوری که سازمان بهداشت جهانی در فوریه ۲۰۲۰ بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.
بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از 92 میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و 970 هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده‌اند.

کلیدواژه