اسد 20, 1400 12:40 Asia/Kabul

پدر پیوند کبد در ایران معتقد است، ایران در انجام انواع جراحی‌های پیوند پیشرفت چشمگیری داشته است و جایگاه خوبی در جهان دارد.

«علی ملک حسینی» در گفت وگو با خبرنگار ایران پرس، مرکز استان فارس (جنوب ایران) گفت: بیمارستان خیریه بوعلی این شهر، یکی از بزرگترین بیمارستان‌های پیوند در ایران و حتی جهان است؛ این بیمارستان دارای بخش پیوندهای کبد، کلیه، قلب و پانکراس است که تاکنون بیش از 6 هزار پیوند کبد داشته است.

پدر پیوند کبد در ایران افزود: بیمارستان خیریه بوعلی شیراز به سبب پیوند عضو از مرگ مغزی در جهان درجه یک است و ایران در پیوند کبد و کلیه از مرگ مغزی رتبه نخست جهان را در اختیار دارد.

«علی ملک حسینی» گفت: بیمارستان خیریه بوعلی شیراز از نظر شانس زنده ماندن بیمار پس از پیوند عضو، جز بهترین مراکز درمانی در جهان است.

پدر پیوند کبد در ایران همچنین درباره پیوند عضو برای افراد خارجی در بیمارستان خیریه بوعلی شیراز تصریح کرد: افرادی از کشورهای منطقه به این مرکز درمانی برای پیوند عضو مراجعه می‌ کنند و این روند رو به افزایش است.

درحال حاضر بیمارستان بوعلی شیراز سالانه 638 پیوند کبد انجام می‌دهد و رتبه نخست جهان را دارد؛ پیش از این، بیشترین آمار پیوند کبد برای آمریکا با سالانه 561 پیوند بود. 

سالانه بین 250 تا 260 پیوند کلیه از مرگ مغزی و 30 تا 40 پیوند لوزالمعده نیز در بیمارستان بوعلی شیراز انجام می‌ شود.

«علی ملک‌حسینی» نخستین پیوند کبد در ایران از فرد زنده به زنده را انجام داد و در دائرة المعارف پزشکی به عنوان پدر پیوند کبد در ایران معرفی شده است.

پدر پیوند کبد در ایران در سپتامبر 2020 یکی از چهار دانشمندی بود که به سبب تأثیر شگرف در پیشرفت دانش پیوند، جایزه انجمن جهانی پیوند اعضا را دریافت کرد.

رتبه نخست دانشگاه شیراز در پیوند کبد در جهان

کلیدواژه