آغاز همایش همکاری‌های علمی ایران، عراق و سوریه در مشهد
(last modified 1397-06-02T08:56:41+00:00 )
سنبله 02, 1397 13:26 Asia/Kabul
  • آغاز همایش همکاری‌های علمی ایران، عراق و سوریه در مشهد

نخستین همایش توسعه همکاری‌های علمی و منطقه‌ای علوم و صنایع غذایی و کشاورزی با محوریت روابط ایران، عراق و سوریه امروز(جمعه) در مشهد (شمال شرق ایران) آغاز شد.

به گزارش ایرنا؛ «قدیر رجب‌زاده» رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران گفت: 330 متخصص و دست‌اندرکار حوزه علوم و صنایع غذایی و کشاورزی از کشورهای ایران، عراق و سوریه در این همایش شرکت کرده‌اند و 425 مقاله با موضوع کشاورزی، محیط زیست و صنایع غذایی به دبیرخانه این همایش ارائه شده است. 

رجب‌زاده افزود: روش‌های نوین نگهداری مواد غذایی، روش‌های نوین فرآوری در صنایع غذایی، فرآورده‌های غذایی ارگانیک، بسته بندی در صنایع غذایی، تولیدات گیاهی، علوم دام و دامپزشکی، هواشناسی کشاورزی، آلودگی محیط زیست، فناوری‌های نوین و پاک در محیط زیست از محورهای این همایش منطقه‌ای است. 

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران با بیان اینکه همایش «توسعه همکاری‌های علمی و منطقه‌ای علوم و صنایع غذایی و کشاورزی» به مدت دو روز در مشهد برگزار می شود، تصریح کرد: گسترش همکاری‌ها در طرح‌های پژوهشی مشترک و برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت از دیگر برنامه‌های این همایش است.

 

کلیدواژه