میزان 10, 1397 09:58 Asia/Kabul
  •  اعطای جایزه مبارزه با بیماری های غیر واگیر به ایران 

کارگروه بین نهادی سازمان ملل متحد (UNIATF) نخستین جایزه خود را به جمهوری اسلامی ایران و چند کشور دیگر جهان در زمینه مبارزه با بیماری های غیر واگیر دار اعطا کرد.

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا، این جایزه به کشورهایی اعطا می شود که دستاوردهای برجسته ای در زمینه پیش گیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر داشته اند.

«سومیا سوامیناتان» معاون مدیرکل سازمان جهانی بهداشت این جایزه را در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در مقر نیویورک برگزار شد، به نماینده جمهوری اسلامی ایران اعطا کرد.

سازمان جهانی  بهداشت تایید کرد ایران در مورد ریشه کن شدن بیماری «تراخم» که یکی از علل مهم کوری است، موفق عمل کرده است. 

یک میلیارد نفر از جمعیت دنیا به بیماری «تراخم» مبتلا هستند و به خاطر تلاش هایی که در 40- 50 سال گذشته در مورد بهبود کیفیت آب آشامیدنی، جاده، تحصیل، برق و خدمات بهداشتی انجام شده است، ایران جزء کشورهایی قرار گرفته که این بیماری در آن وجود ندارد.

پیش از این «سیدحسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در این باره گفته بود: 80 درصد از مرگ و میرها در دنیا به دلیل بیماری های غیرواگیر دار است و اقداماتی که ایران در زمینه پیشگیری این بیماری ها انجام داده است، در مجموع کشورهای جهان مورد توجه قرار گرفته است.
 

 

کلیدواژه