همکاری علمی ایران با هفت کشور در قالب 273 پروژه مشترک
(last modified 1398-05-14T15:07:54+00:00 )
اسد 14, 1398 19:37 Asia/Kabul
  •  همکاری علمی ایران با هفت کشور در قالب 273 پروژه مشترک

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران با دانشگاه های پاکستان، هند، سویس، آفریقای جنوبی، روسیه، مجارستان و ترکیه در قالب 273 پروژه مشترک، همکاری می کند.

به گزارش ایرنا، «حسین سالار آملی» قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران روز دوشنبه در نشست روسای دانشگاه‌های متولی کارگروه همکاری‌های علمی بین‌المللی و سفرای کشورهای هدف در تهران افزود: تولیدات علمی مشترک ایران با سایر کشورها و نیز سفرهای علمی محققان و دانشمندان برجسته جهان به ایران روند رو به رشدی داشته است.

سالار آملی با اشاره به تعداد استادان و محققان خارجی که به ایران سفر کرده اند، تصریح کرد: طی چهار ماه گذشته، 618 استاد و محقق از کشورهای ایتالیا، آلمان، بلژیک، فرانسه، لهستان، استرالیا و عراق به ایران سفر کرده اند.

«عزیزالله حبیبی» رئیس دانشگاه خوارزمی ایران نیز در این نشست، از راه‌اندازی دفتر مشترک همکاری دانشگاه‌های ایران و اتریش خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه‌های ایران و اتریش در زمینه‌های تکنولوژی، فنی، تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره‌های مشترک منعقد شده است.

«حسن صدوق» رئیس دانشگاه شهید بهشتی ایران هم در نشست روسای دانشگاه‌های متولی کار گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی و سفرای کشورهای هدف گفت: دانشگاه شهید بهشتی ایران در حال حاضر با دانشگاه سوربن فرانسه تفاهم‌نامه‌ای به منظور برگزاری دوره‌های مشترک منعقد کرده است و این آمادگی را هم دارد با سایر دانشگاه های جهان همکاری کند.

نشست روسای دانشگاه‌های متولی کارگروه همکاری‌های علمی بین‌المللی و سفرای کشورهای هدف امروز(دوشنبه) با حضور سفرای روسیه، اتریش و فرانسه و معاونان سفارتخانه‌های آلمان، مجارستان و سوئیس در تهران برگزار شد.

 

کلیدواژه