جوزا 23, 1403 09:02 Asia/Kabul

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ برابر ازبکستان به نتیجه مساوی بدون گل بسنده کرد و به عنوان صدرنشین گروه E قاره آسیا راهی دور بعد شد.

به گزارش رادیو. دری، تیم‌های ملی فوتبال ایران و ازبکستان شب گذشته (سه شنبه) در چارچوب هفته پایانی از دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ و در گروه E قاره آسیا در ورزشگاه آزادی مقابل هم قرار گرفتند که این بازی با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید.

تیم های ایران و ازبکستان پیش از این دیدار صعودشان را به مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ قطعی کرده بودند و نتیجه این بازی، صدرنشین را مشخص کرد .

ایران که پیش از این بازی مانند ازبکستان طی پنج بازی گذشته به چهار برد و یک تساوی دست پیدا کرده بود و با تفاضل گل بهتر در صدر جدول حضور داشت، با تساوی در این بازی به عنوان صدرنشین به دور بعدی صعود کرد. 

در گروه E مقدماتی جام جهانی 2026 برای قاره آسیا ، به ترتیب ایران، ازبکستان، ترکمنستان و هنگ کنگ  قرار گرفتند .

جام جهانی فوتبال ۲۰۲۶ (به انگلیسی: FIFA World Cup 2026) که به عنوان جام جهانی ۲۶ شناخته می‌شود، بیست و سومین دوره مسابقات بین‌المللی جام جهانی فوتبال مردان است که توسط تیم‌های ملی عضو فیفا برگزار می شود.

این مسابقات از ۱۱ ژوئن تا ۱۹ ژوئیه ۲۰۲۶ (22جوزا الی 29سرطان) به طور مشترک توسط ۱۶ شهر در سه کشور آمریکای شمالی: کانادا، مکزیک و آمریکا میزبانی خواهد شد.

پیروزی روحیه بخش تیم ملی فوتبال ایران مقابل لیتوانی پیش از آغاز جام جهانی فوتبال در روسیه

کلیدواژه