همسر محمدعلی کلی در کابل ورزشگاه بزرگ پیروزی را می‌سازد
(last modified Sun, 27 Oct 2024 12:16:18 GMT )
عقرب 06, 1403 16:46 Asia/Kabul
  • همسر محمدعلی کلی در کابل ورزشگاه بزرگ پیروزی را می‌سازد
    همسر محمدعلی کلی در کابل ورزشگاه بزرگ پیروزی را می‌سازد

همسر محمد علی کلی قهرمان نامدار جهان که به کابل سفر کرده است قرار است در این شهر یک ورزشگاه بزرگ به نام «پیروزی» احداث کند.

به گزارش رادیو دری، خلیله علی کلی همسر محمدعلی کلی در نشست مشترک مطبوعاتی با حافظ احمدجان زدران معین فنی و مسلکی کمیته ملی المپیک افغانستان از ساخت ورزشگاهی بزرگ در کابل خبر داد.

وی با اعلام خبر ساخت این ورزشگاه بزرگ به نام «پیروزی» افزود: تلاش می‌کنیم و امیدوار هستیم که برای بانوان نیز ورزشگاه جداگانه ساخته شود تا آنان نیز بتوانند در بخش ورزش حضور یابند.

در این نشست، معین فنی و مسلکی کمیته ملی المپیک و تربیت بدنی افغانستان ضمن ابراز قدردانی از سفر خلیله علی کلی به افغانستان گفت: "امارت اسلامی" آماده است تا با درنظرداشت امکانات موجود در کشور در عرصه رشد بخش ورزش با همگی همکاری نماید.

وی از اقدام خانم علی برای ساختن ورزشگاه بزرگ در افغانستان سپاس‌گذاری و از اجرای طرح های مشابه حمایت کرد.

در همین حال عطاء‌الله امین مسئول پروژه ساخت این ورزشگاه در کابل گفت این طرح را بارها در زمان جمهوریت ارائه کرده اما مورد استقبال حکومت قبلی قرار نگرفته بود.

وی با یادآوری دوستی دیرینه اش با محمدعلی کلی قهرمان مشت زنی جهان، از حمایت همسر وی در ساخت این ورزشگاه سپاس‌گزاری کرد. 

به گفته مسؤول پروژه ساخت ورزشگاه بزرگ پیروزی در کابل، هزینه این پروژه از طریق سرمایه‌گذاری روی سنگ‌های قیمتی افغانستان به خصوص لاجورد تامین خواهد شد و قرار است این ورزشگاه در زمینی به مساحت ۵۵۰ جریب زمین که از طرف اقارب سردار محمد داود خان در ساحه تپه تاج بیگ (قصر تاج بیگ) شهر کابل اهدا شده است، در مدت پنج سال ساخته شود.

همسر محمدعلی کلی چند روز قبل وارد کابل شده و دیروز با سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن درباره ساختن این ورزشگاه دیدار و گفت وگو کرد.

تخریب ورزشگاه ۸۵۰ هزار دلاری غزنی بر اثر سیلاب

طالبان از ورود زنان به ورزشگاه جلوگیری کردند

کلیدواژه