جدی 30, 1397 19:15 Asia/Kabul
  • ویتنام انتقام استرالیا را از اردن گرفت

اردن که توانسته بود با شکست استرالیا و به عنوان سرگروه صعود کند در مقابل ویتنامی که تنها با سه امتیاز از گروهش صعود کرده بود، تسلیم شد.

تیم ملی فوتبال ویتنام در ضربات پنالتی اردن را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ شده است. ویتنام همان تیمی است که در مرحله گروهی به آسانی و با دو گل اختلاف مغلوب ایران شده بود.

به گزارش رادیو دری، تیم‌های ملی فوتبال اردن و ویتنام در روز اول بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 از ساعت 14:30 امروز یکشنبه به قضاوت علیرضا فغانی به مصاف هم رفتند که این بازی در وقت قانونی به تساوی یک - یک انجامید تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.

بهاء عبدالرحمان سلیمان (40) برای ویتنام و کانگ فونگ انگوینگ (51) برای ویتنام، زننده گل‌های این بازی بودند. در وقت‌های اضافه نیز توپی از خط دروازه‌ها رد نشد تا ضربات پنالتی تعیین‌کننده برنده بازی اردن - ویتنام باشد. در ضیافت پنالتی‌ها ویتنام با نتیجه 4 بر 2 به برتری رسید و به جمع هشت تیم برتر مسابقات راه یافت.

ویتنام یکی از حریفان ایران در گروه D هفدهمین دوره جام ملت‌های آسیا بود که به عنوان تیم سوم و تنها با شکست دادن یمن راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. اردن نیز در گروهی که استرالیا حضور داشت، با هفت امتیاز صدرنشین شده بود.

در نیمه اول اردن بازی را هجومی آغاز کرد. در دقیقه 17 شوت یوسف الرواشده را دروازه‌بان ویتنام مهار کرد. در دقیقه 26 ضربه موسی سلیمان توسط دروازه‌بان ویتنام دفع شد. در دقیقه 35 ویتنام اولین موقعیت جدی را در محوطه جریمه اردن خلق کرد و شوت دوان وان هائو را دروازه‌بان اردن مهار کرد. در دقیقه 39 یکی از زیباترین گل‌های جام به ثمر رسید؛ روی یک ضربه ایستگاهی از گوشه محوطه جریمه بها عبدالرحمن با شوتی استثنایی دروازه ویتنام را فرو ریخت تا حساب کار 1 بر 0 شود. در دقیقه 43 شوت دو هان دونگ در اختیار عامر شفیع قرار گرفت. در دقیقه 1+45 ضربه انگوین ترونگ هوانگ نیز توسط عامر شفیع مهار شد تا نیمه اول با برتری اردنی‌ها به پایان برسد.

در نیمه دوم ویتنام درصدد جبران گل خورده برآمد و خیلی زود موفق هم شد. در دقیقه 51 روی ارسال زمینی انگوین ترونگ هوانگ، انگوین کونگ فونگ با ضربه بغل پا گل تساوی ویتنام را به ثمر رساند تا حساب کار 1-1 شود. دو تیم در پایان با همین نتیجه نیمه دوم را پایان دادند تا بازی به وقت اضافه برود. ویتنام در ضیافت پنالتی‌ها اردن را 4 بر 2 غلبه کرد.

کلیدواژه