جدی 15, 1398 16:18 Asia/Kabul

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سردار سرافراز جهان اسلام بود و در دل تمام امت اسلامی جا داشت

کارشناس و فعال سیاسی-اجتماعی افغان تاکید کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سردار سرافراز جهان اسلام بود و در دل تمام امت اسلامی جا داشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مختاری در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری ضمن تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: شهید سردار سلیمانی به حق یکی از سرداران امت اسلام بود و اختصاص به یک ملت، یک جامعه و یک کشور نداشت و باعث افتخار جهان اسلام بود و خدماتی که انجام داد به عنوان الگویی از مقاومت در برابر استکبار جهانی و عوامل آن بود.

وی افزود: آنچه اتفاق افتاد چندان دور از پیش بینی ها نبود و طبیعی بود که قاسم سلیمانی خار چشم دشمنان اسلام و استکبار جهانی بود و تمام نقشه ها و توطئه های استکبار جهانی را نقش بر آب کرده بود، خود ایشان هم می گفت که همواره هدف گلوله دشمن هستیم و دعا هم می کرد که عاقبت امرش شهادت قرار داده شود که به آرزوی خود رسید.

این فعال سیاسی-اجتماعی عنوان کرد: در بعد سیاسی این مسئله به تحولات داخلی امریکا هم برمی گردد، با توجه به وضعیت وخیم سیاسی که در امریکا وجود داشت و افتضاحی که ارامپ به بار آورده بود و مشکلاتی که ایجاد کرده بود مورد تقبیح مردم امریکا قرار گرفته بود و در آستانه استیضاح نیز قرار داشت، راه فراری هم نداشت اما به دنبال راهی می گشت که یک فرافکنی کند و اذهان مردم و دولتمردان امریکا را که می خواستند او را از اریکه قدرت به زیر بکشند به سوی دیگر منحرف کند. و این شگرد شناخته شده امریکا و سران امریکا است.

مختاری یادآور شد: گروه تروریستی داعش به گفته خود مقامات امریکایی دست پرورده آن ها بوده و خود ترامپ دمکرات های امریکایی را متهم به ایجاد داعش می کرد. پس داعش دست پرورده امریکایی ها بود و در طرف مقابل کسی که دشمن سرسخت داعش بود و آن را زمین گیر کرد و رسماً پایان خلافت داعش را اعلام کرد و کسی که توطئه ها و نقشه های امریکا و عربستان را در سوریه و عراق نقش برآب کرد و بساط داعش را در عراق و سوریه برچید، سردار سلیمانی بود.

این روحانی افغان اظهار کرد: در حالی که داعش کل کشورهای اسلامی را تهدید می کرد امروز کسی از این گروه هراسی ندارد و این نتیجه تلاش ها و برنامه های سردار سلیمانی بود. او به عنوان یک نابغه و طراح نظامی با شخصیت تاثیرگذاری که داشت در دل امت اسلامی جا گرفته بود و طرفداران، عاشقان و پیروانی در کشورهای مختلف داشت به ویژه در عراق، سوریه، یمن و افغانستان جایگاه داشت و این به دلیل خدمت بزرگی بود که به دنیای اسلام مخصوصاً به عراق و سوریه کرد و آن ها را از نابودی نجات داد دشمن هم سال ها درپی آن بود که این سردار رشید اسلام را به شهادت برسانند.

وی اضافه کرد: این اقدام عواقب وحشتناکی برای امریکایی ها خواهد داشت جمهوری اسلامی ایران یک سردار نامدار، عزیز و پرافتخار خود را از دست داد که ضایعه کمی نیست و ایران همواره نشان داده که در رابطه با منافع و ملت خود بی تفاوت نیست و پاسخ خواهد داد اما در این قضیه تنها بحث جمهوری اسلامی ایران نیست،ملت شریف عراق هم داغدار است و جبهه مقاومت در سراسر جهان این جنایت را نادیده نخواهد گرفت و ضربات شدید و پشیمان کننده ای به استکبار جهانی وارد خواهد کرد.

 

کلیدواژه