حضور طلاب کشورهای مختلف در مراسم گرامیداشت سردار شهید سلیمانی و یارانش
(last modified 1398-10-22T09:58:33+00:00 )
جدی 22, 1398 14:28 Asia/Kabul

طلاب علوم دینی از کشورهای مختلف برای ادای احترام به مقام سردار شهید سلیمانی و یاران شهیدش در مراسم گرامیداشت آنان حضور به هم رساندند

رئیس مرکز جامعه المصطفی العالمیه در مشهد گفت: طلاب علوم دینی از کشورهای مختلف برای ادای احترام به مقام سردار شهید سلیمانی و یاران شهیدش در مراسم گرامیداشت آنان حضور به هم رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا صالح در گفت و گو با خبرنگار رادیو دری در مراسم یادبود سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و یاران ایشان که از سوی تشکل های فرهنگی جهان اسلام و  مرکز جامعه المصطفی العالمیه در مشهد در محل این مرکز تحت عنوان همایش "تاثیر شهادت سردار سلیمانی بر راهبرد محور مقاومت در عرصه بین الملل" برگزار شد، اظهار داشت: طلاب زیادی از کشورهای مختلف دنیا، از آفریقا، آسیا، اروپا و نقاط مختلف خاورمیانه در این مراسم حضور پیدا کردند.

وی افزود: هدف این طلاب این است که دین خدا، معنویت و اخلاق را در تمام جهان گسترش دهند و روحانیون، طلاب و دانشجویان و همه برای خدمت به بشریت باید از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی درس بگیرند که برای برقراری عدالت، صلح و آرامش جان خود را فدا کرد.

آقای صالح ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی به تمام مردم آزادیخواه جهان عنوان کرد: او از جان خود گذشت تا دیگران در آرامش و آسایش باشند و این امریکا و اسرائیل بودند که نتوانستند این چهره بزرگ را ببینند و او را به شهادت رساندند.

رئیس مرکز جامعه المصطفی العالمیه در مشهد با بیان اینکه این طلاب برای ادای احترام به این شهید عزیز در این مجلس حضور پیدا کردند، اظهار کرد: بزرگترین پیام حضور میلیونی مردم ایران و عراق در تشییع پیکر شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس اتحاد بود، اتحاد و تشکیل امت واحده برای تمدن نوین اسلامی بزرگترین پیام بود و خون شهید سلیمانی این اتحاد را ایجاد کرد. احزاب، جریان ها و خط فکرهای مختلف وقتی به هدف بزرگ اسلام فکر می کنند، باید حزب و جناح خود را فراموش کنند.

وی افزود: پیام دیگر این حضور هم مقاومت بود و اینکه ما نباید از تهدید دشمن، تحریم و مشکلات اقتصادی بترسم و باید در راه رسیدن به هدف استقامت داشته باشیم، استقامتی که می تواند نقش بزرگی در پیروزی ما داشته باشد.

رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی هم گفت: در این مراسم افرادی از پنجاه کشور دنیا حضور داشتند و یک مراسم باشکوه و معرفتی بود تا طلاب از نقاط مختلف جهان بتوانند خط استکبار ستیزی و خدمت به مظلومان و محرومان عالم را در جبهه فرهنگی ادامه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی نژاد اظهار داشت: تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی دو پیام واضح داشت یکی اینکه ما پای ارزش های اسلامی و انقلاب و پای ولایت ایستاده ایم و دیگر اینکه امریکا و سردمداران امریکا هیچ مشروعیتی در بینمردم جهان ندارند و زمانی که جنایتی توسط امریکا انجام می شود این همه اعتراض بهترین سند برای باطل بودن امریکا و حکام امریکایی است.

 

کلیدواژه